Audi poinformowało o wprowadzeniu nowej usługi nazwanej Audi e-tron Charging Service, która zapewnia ogólnoeuropejski dostęp do 72 tysięcy punktów ładowania zarządzanych przez 220 operatorów. Korzystanie z punktów jest możliwe z użyciem specjalnej karty lub z aplikacją myAudi.
Peter Mertens, członek zarządu AUDI AG ds. rozwoju technicznego, powiedział:
„Usługa e-tron Charging Service buduje zaufanie do naszej inicjatywy pojazdów elektrycznych. Audi e-tron jest pierwszym tego typu modelem. W roku 2019 w sprzedaży pojawi się drugi – Audi e-tron Sportback, a w roku 2020 trzeci, zbudowane przez Audi Sport Audi e-tron GT. Mamy już właściwe odpowiedzi na wiele pytań i wątpliwości dotyczących możliwości ładowania”.
Dzięki nowej usłudze, Audi zapewni wszystkim właścicielom modelu e-tron, oraz innych pojazdów typu plug-in, dostęp do około 80 procent publicznych stacji ładowania na terenie całej Europy. W momencie startu usługi w sieci znalazły się 72 tysiące punktów ładowania w 16 państwach Unii Europejskiej. Kolejnych osiem rynków państw Europy Środkowo-Wschodniej dołączy do tej grupy w najbliższych miesiącach. Rozliczenia zarządzane są centralnie, w ramach jednej umowy ze standardowymi modelami cenowymi.
Audi informuje, że usługa jest bardzo prosta w użyciu: bez znaczenia, czy pojazd ładujemy prądem stałym, czy zmiennym, z mocą 11 kW czy 150 kW, wszystkim czego potrzeba by rozpocząć proces uzupełniania energii jest karta e-tron Charging Service Card. Na wielu stacjach ładowania posłużyć się będzie można również smartfonem, z którego skaner odczyta kod QR. Na początek, jednorazowo, należy zarejestrować się w zakładce usługi na portalu myAudi i pobrać indywidualną umowę. Należności za wszystkie procesy ładowania są automatycznie podliczane, a rachunek przesyłany do klienta na koniec miesiąca. Za pośrednictwem portalu myAudi klienci mogą sprawdzić swoją historię ładowania, przeglądać rachunki i zarządzać umową.
„Jeszcze przed oficjalnym rozpoczęciem sprzedaży Audi e-tron oferujemy naszym klientom dostęp do usługi ładowania pojazdu klasy premium. Nasz produkt – e-tron Charging Service – jest skrojony pod potrzeby klientów. Wraz z partnerem, firmą Digital Charging Solutions, będziemy stale poszerzać zakres naszych usług” – komentuje Fermin Soneira, szef marketingu produktów w AUDI AG.
Dłuższe podróże z przerwami na ładowanie można zaplanować z wyprzedzeniem w aplikacji myAudi lub bezpośrednio w samochodzie. W obu przypadkach kierowcy przedstawiana jest odpowiednio przebiegająca trasa, uwzględniająca punkty ładowania. System nawigacji bierze tu pod uwagę nie tylko poziom naładowania akumulatorów, ale również pełną sytuację na drogach. W obliczeniu czasu przybycia na miejsce uwzględnia też przerwy związane z koniecznością ładowania. Do systemu wprowadzone zostały wszystkie stacje ładowania prądem stałym na terenie Europy oraz większość stacji ładowania prądem zmiennym, na których można ładować Audi e-tron.
Planowanie ładowania ma być na bieżąco uaktualniane, w odniesieniu do panujących na drodze warunków. Przykładowo, gdy system obliczy, że samochód nie dojedzie już na tym ładowaniu do kolejnej stacji szybkiego ładowania prądem stałym, zaproponuje alternatywną stację. Planowanie ładowania jest bezprzewodowo zsynchronizowane pomiędzy wyświetlaczem w samochodzie, a aplikacją myAudi. W trakcie procesu ładowania wyświetlane są dane dotyczące czasu pozostałego do zakończenia i poziomu naładowania akumulatora. Klienci mogą też zdecydować się na otrzymywanie szybkich powiadomień, gdy tylko będą mogli kontynuować podróż.
Począwszy od roku 2019, Audi uruchomi funkcję „podłącz i ładuj” (plug & charge). Pozwoli ona na uwierzytelnianie się na stacjach ładowania za pomocą procedur kryptograficznych i na automatyczną autoryzację – karta nie będzie już potrzebna. Wszystkie Audi e-tron, które zjadą z taśmy montażowej od połowy roku 2019, zostaną wyposażone w tę funkcję standardowo.
Model e-tron w wersji produkcyjnej zostanie zaprezentowany 17 września w San Francisco.
audi.press-bank.pl, materiały własne