Audi Bruksela zostało nagrodzone certyfikatem „Lokalizacja neutralna pod względem emisji CO2”. Dokument ten został nadany przez belgijską firmę certyfikacyjną Vinçotte. Wszystkie procesy produkcyjne odbywające się w brukselskiej fabryce są zasilane albo energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych (około 95 procent), albo energią rekompensowaną innymi projektami środowiskowymi (około 5 procent). Jak informuje Audi, to pierwszy na świecie wielkoprodukcyjny zakład segmentu premium z certyfikowaną neutralnością emisji dwutlenku węgla.
Jeszcze przed końcem 2018 r. w fabryce Brukseli rozpocznie się produkcja pierwszego w pełni elektrycznego modelu Audi – e-tron.
Jak powiedział Peter Kössler, członek zarządu AUDI AG odpowiedzialny za produkcję i logistykę:
„Nasz pierwszy elektryczny samochód jest również pierwszym wśród naszej ścisłej konkurencji pojazdem produkowanym w sposób całkowicie neutralny klimatycznie. Unikamy wytwarzania jakichkolwiek odpadów. Co więcej, cały czas pracujemy nad tym, by wszystkie nasze fabryki mogły szczycić się jeszcze większą równowagą środowiskową. Chcemy stopniowo zwiększać w nich udział tzw. zielonej energii. W ubiegłym roku zostaliśmy pierwszą niemiecką firmą, której procesy transportowe na terenie kraju odbywają się w sposób neutralny pod względem klimatycznym.”
Audi informuje, że belgijska fabryka opiera swoją politykę klimatyczną trzech filarach. Filar pierwszy, to przestawienie się na tzw. zieloną energię elektryczną. Krok ten został poczyniony jeszcze w roku 2012. Dachy wszystkich budynków fabrycznych o powierzchni 37 tysięcy metrów kwadratowych pokryte zostały w całości ogniwami fotowoltaicznymi. To największa tego typu instalacja w całym regionie brukselskim. W ten sposób, koncern zredukował emisje dwutlenku węgla o ok. 17 tysięcy ton rocznie.
Drugim filarem jest pozyskiwanie energii cieplnej, również do ogrzewania budynków biurowych, z odnawialnych źródeł. Fabryka ogrzewana jest certyfikowanym biogazem. Dzięki odnawialnym źródłom energii, zapobiega to emisji 40 tysięcy ton CO2 rocznie. Pierwszy i drugi filar polityki, wspólnie pokrywają zapotrzebowanie zakładu na energię w ponad 95 procentach.
Emisję, której na obecnym etapie nie można uniknąć, Audi Bruksela kompensuje tzw. kwotami węglowymi (trzeci filar). W ich skład wchodzi np. emisja powodowana przez samochody służbowe.
Rüdiger Recknagel, szef działu ochrony środowiska w AUDI AG, stwierdził:
„Jeszcze w roku 2014, byliśmy pierwszym wytwórcą samochodów segmentu premium, który zmierzył naszą emisję CO2 i ją certyfikował. Od tego momentu systematycznie pracujemy nad dalszą redukcją wytwarzania tego gazu. We wszystkich naszych fabrykach instalujemy właśnie nowe rozwiązania pomagające w oszczędności wody, zapobiegające zanieczyszczeniu powietrza i wspomagające procesy recyklingu.”
Zakład w Brukseli stanie się pierwszą fabryką Audi, w której będą powstawać wyłącznie samochody elektryczne.
audi.press-bank.pl, materiały własne