audi-mediacenter.com, materiały własne
Audi poinformowało w oficjalnym komunikacie, że wspólnie z chińską firmą Hanergy, prowadzi badania nad ogniwami fotowoltaicznymi, które pomogą generować dodatkową energię w celu wydłużenia zasięgu pojazdów elektrycznych.
Pierwszy prototyp wykorzystujący nową technologię zostanie ukończony przed końcem 2017 r. Początkowy etap projektu obejmie zintegrowanie ogniw słonecznym ze szklanym, panoramicznym dachem pojazdu.
W przyszłości niemal cała powierzchnia dachów EV będzie mogła zostać pokryta ogniwami fotowoltaicznymi, które wytworzą energię do zasilania np. systemów klimatyzacji czy podgrzewania foteli – odciąży to układ napędowy i pozwoli przejechać większą liczbę kilometrów na jednym ładowaniu.
Jak powiedział Dr. Bernd Martens, członek zarządu w Audi:
„Zasięg EV odgrywa decydującą rolę dla naszych klientów. Wspólnie z Hanergy planujemy wyposażać samochody w innowacyjną technologię słoneczną – to ekologiczne rozwiązanie, które wpłynie na wydłużenie zasięgu”.
W przyszłości energia słoneczna będzie mogła zostać wykorzystana do bezpośredniego ładowania baterii litowo-jonowych. „Byłby to krok milowy na drodze ku przyjaznej środowisku, wolnej od emisji motoryzacji”.
Ogniwa słoneczne wyprodukuje dla Audi należąca do Hanergy firma Alta Devices z Kalifornii. Efektywność ogniw wynosi ponad 25%, są bardzo cienkie i elastyczne, ponadto mają zachować wysoką wydajność także w warunkach niskiego natężenia promieni słonecznych oraz wysokich temperatur.