UDOSTĘPNIJ

Gaussin zapowiedział stworzenie nowoczesnego zakładu dedykowanego do produkcji pojazdów wodorowych w Arabii Saudyjskiej. W tym celu podpisał umowę o partnerstwie z Aramco, gigantem branży chemicznej zajmującym się też m.in. napędami alternatywnymi.

Aramco, to firma z branży chemicznej w polu zainteresowania której jest też rozwój napędów elektrycznych. Jak możemy przeczytać na jej stronie jest „pionierem w czystym i inteligentnym transporcie towarów i osób”. Natomiast Gaussin to producent między innymi autobusów elektrycznych, który ostatnio ogłosił swoje cele dotyczące rynku Bliskiego Wschodu. Firma chce wzmocnić swoją obecność w rejonie, gdzie według ostatnich szacunków wartość sprzedaży autobusów elektrycznych w latach 2022-2027 osiągnie 3 miliardy euro.

Strategiczny Bliski Wschód

Teraz obie firmy podpisały umowę o partnerstwie, które ma na celu stworzenie nowoczesnego zakładu produkcyjnego dla pojazdów napędzanych wodorem w Królestwie Arabii Saudyjskiej. Pierwszymi działaniami Gaussin i Aramco będzie analiza potencjału i wykonalność zakładu produkcyjnego oraz dystrybucji wodoru do obsługi regionu Bliskiego Wschodu.

Ciężarówka H2 w planach

Obie firmy uzgodniły również, że nowe Centrum Zaawansowanych Innowacji (LAB7) firmy Aramco będzie ściśle zaangażowane w rozwój pojazdów napędzanych wodorem sygnowanych przez Gaussina. Na początek opracowany zostanie model ciężarówki napędzanej wodorem. LAB7 będzie w sobie integrować materiały kompozytowe Aramco do istniejącej gamy produktów Gaussina w celu zmniejszenia ich wagi, zużycia energii i kosztów produkcji. Zakres badań Aramco objął sponsoring pierwszej na świecie wyścigowej ciężarówki napędzanej wodorem, która została opracowana przez Gaussina. Gaussin H2 Racing wystartuje w styczniowym Rajdzie Dakar 2022 w Arabii Saudyjskiej.

Kluczowy region

Umowa jest początkiem naszej współpracy w celu rozwijania i promowania wodoru jako niskoemisyjnego paliwa transportowego. Cieszę się także, że możemy być wyłącznym sponsorem pierwszego pojazdu ciężarowego napędzanego wodorem w Rajdzie Dakar – powiedział Ahmad Al-Sa’adi wiceprezes Aramco, ds. usług technicznych.

Bliski Wschód jest kluczowym regionem dla Gaussina. Arabia Saudyjska ma kluczowe znaczenie dla transferu naszych technologii i know-how. Dlatego z dumą ogłaszamy współpracę z Aramco, jedną z wiodących na świecie firm z branży napędów alternatywnych. Ta współpraca na początek pomoże Gaussinowi rywalizować w Rajdzie Dakar z pierwszą na świecie ciężarówką wyścigową napędzaną wodorem – powiedział Christophe Gaussin dyrektor generalny Gaussin.

Inwestycje Gaussina

Przypomnijmy, że przed kilkoma dniami Gaussin ogłosił zakup licencji od firmy Bluebus (spółka zależna Bolloré Group), dzięki czemu może rozpocząć produkcję i dystrybucję 6-metrowego autobusu elektrycznego.  Autobus zostanie przemianowany na Cit-e i będzie produkowany przez sieć licencjobiorców Gaussina. Jak przyznała firma jej celem jest penetracja nowych rynków, z silnym naciskiem na Bliski Wschód, gdzie popyt i przyjęcie inteligentnych i czystych systemów mobilności szybko się rozwija.

Jak się okazuje kolejnym elementem strategii Gaussina będą inwestycje w rozwój napędów wodorowych.

Źródło: gaussin.com, własne

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA