UDOSTĘPNIJ

Citroën wprowadza na rynek kolejny samochód dla klientów biznesowych, bagażową wersję modelu Ami, czyli My Ami Cargo. Obie wersje zostaną w czerwcu wprowadzone do sprzedaży na platformie cyfrowej. Samochód elektryczny w wersji roboczej zapewnia wszystkie korzyści modelu Ami, ale także ponad 400 litrów pojemności użytkowej i 140 kg ładowności dzięki zoptymalizowanemu modułowemu bagażnikowi w miejscu, gdzie zwykle znajduje się fotel pasażera. Elektryczna propozycja Citroëna jest odpowiedzią na oczekiwania dotyczące nowej mobilności ze strony m.in. lokalnych firm kurierskich, sprzedawców, małych firm usługowych, drobnych przedsiębiorców, lokalnych władz i administracji.

Główne atuty My Ami Cargo to jak podkreśla producent duża przestrzeń ładunkowa, funkcja mobilnego biura oraz korzyści związane z elektrycznym napędem, łącznie z zerowym poziomem emisji CO2, które gwarantują ekologiczną jazdę oraz nieograniczony dostęp do stref ograniczonego ruchu, łatwe ładowanie ze standardowego gniazdka w zaledwie 3 godziny oraz pełną kontrolę nad kosztami eksploatacji. Jak podkreśla Citroën ultrakompaktowy kształt i wzorcowe właściwości jezdne sprawiają, że ten niewielkich rozmiarów samochód jest zwrotniejszy niż pojazdy użytkowe z wyższych segmentów.

W czerwcu model Ami zostanie wprowadzony do sprzedaży na nowatorskiej platformie cyfrowej, zaprojektowanej z myślą o tym innowacyjnym samochodzie. Będzie na niej można również kupić wersję My Ami Cargo, wraz z powiązanymi ofertami i usługami dla klientów biznesowych.

My Ami Cargo to niezwykle pomysłowe rozwiązanie. Jest to odpowiedź na nowe wyzwania stojące przed użytkownikami biznesowymi, którzy chcą przewozić towary w inteligentnych, funkcjonalnych, elektrycznych i zapewniających niskie koszty eksploatacji pojazdach. Jego wyróżnikiem jest praktyczna, modułowa przestrzeń ładunkowa. Jest to w pełni elektryczny samochód – zwrotny, bezpieczny i unikalny. My Ami Cargo to niezwykle praktyczne rozwiązanie dla firm specjalizujących się w dostawach ostatniego kilometra, zwłaszcza małych przesyłek, których liczba wzrosła gwałtownie w ostatnich miesiącach – powiedział Laurence Hansen, dyrektor ds. strategii i produktu Citroëna.

W modelu My Ami Cargo Citroën wygospodarował modułową przestrzeń ładunkową tuż obok fotela kierowcy (pojemności 260 litrów i ładowności 140 kg, zastępując fotel pasażera modułowym, zamykanym boksem z siedmioma przegrodami z polipropylenu), którą można wykorzystywać do  przewozu np. paczek, poczty, narzędzi oraz różnego rodzaju przedmiotów. Płaska podłoga ma dwa poziomy regulacji. Podłogę można podnieść i zablokować w pozycji pionowej, aby nie zajmowała miejsca w strefie ładunkowej lub umieścić ją poziomo i idealnie dopasować do płaskiej podłogi samochodu. W takim układzie, użytkownik może przewozić dłuższe przedmioty o długości 1,20 m. Specjalne zaczepy blokują pozycję napinaczy lub pasów wykorzystywanych podczas przewozu bardziej delikatnych przedmiotów, aby zapobiec ich przesuwaniu się podczas jazdy.

– Zainspirowana wersją przeznaczoną dla klientów indywidualnych, wersja My Ami Cargo pozostaje wierna koncepcji, która przyświecała projektantom modelu Ami: mogą prowadzić ją osoby, które ukończyły 14 rok życia, jest tania w eksploatacji, zwrotna i idealna do jazdy po mieście, zapewnia doskonałą widoczność i jest napędzana silnikiem elektrycznym. To właśnie dlatego stworzyliśmy nowatorskie wnętrze, aby przygotować unikalną na rynku ofertę, zachowując jednocześnie prostotę i charakter pomysłowego wzornictwa modelu Ami – dodał Richard Meyer, dyrektor ds. strategii i nowej mobilności oraz samochodów użytkowych Stellantis.

Akumulator litowo-jonowy Ami o pojemności 5,5 kWh można doładować z domowego gniazdka 220 V w zaledwie trzy godziny. Maksymalny zasięg wynosi 75 km. Silnik o mocy 6 kW rozwija maksymalną prędkość 45 km/h. Długość pojazdu to 2,41 m, szerokość 1,39 m i wysokość 1,52 m. Średnica zawracania wynosi 7,20 m.

Źródło: na podstawie Citroën

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA