ABB zostanie oficjalnym partnerem ds. ładowania koncernu Jaguar Land Rovera w nowej kategorii wyścigów samochodów elektrycznych: Jaguar I-PACE eTROPHY. Będzie to seria wspierająca 10 wyścigów ABB FIA Formula E Championship, rozgrywana w te same weekendy i na tych samych torach wyścigowych. Nowy sezon Formuły E rozpocznie się 15 grudnia w Ad Diriyah w Arabii Saudyjskiej.
W serii Jaguar I-PACE eTROPHY wystartują wyścigowe wersje tego samego modelu, który jest obecnie sprzedawany klientom. Zawodnicy Jaguara mają używać ładowarek opartych na seryjnych stacjach ładowania ABB.
ABB zaprojektowała stacje w taki sposób, aby mieściły się w lukach ładunkowych odrzutowców, które w sezonie eTROPHY transportują zawodników i sprzęt wyścigowy. W związku z tym zespół koncernu w Indiach stworzył rozwiązanie, które przekształciło stacjonarne ładowarki Terra w zestaw na kołach o wysokości 1,5 metra, co oznacza jej zmniejszenie o prawie 32%. Wysokość odmiany standardowej wynosi 2,2 metra. Zespół ABB zaprojektował również wytrzymałą obudowę do transportu, która wyposażona została w wbudowaną rampę załadunkową i otwory do przenoszenia urządzeń za pomocą wózków widłowych.
Najmocniejsza obecnie stacja ładowania ABB, Terra HP, jest w stanie wydłużyć zasięg jazdy samochodu elektrycznego o 200 kilometrów w ciągu ośmiu minut. Szwajcarsko-szwedzki koncern zainstalował już 8 000 szybkich ładowarek w 68 krajach.
Sprzedaż seryjnej odmiany Jaguara I-Pace rozpoczęła się w marcu bieżącego roku. Samochód rozwija 400 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy, a na jednym ładowaniu może przejechać 470 km (wg cyklu WLTP).
Wersja przeznaczona do I-PACE eTROPHY dysponuje mocą 442 KM, masą własną obniżoną z 2 208 do 1 965 kg, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,2 sekundy.
new.abb.com, materiały własne