Według doniesień Handelsblatt, Volkswagen rozważa przystosowanie swoich dwóch kolejnych zakładów (w Emden oraz Hanowerze) w fabryki produkujące pojazdy elektryczne. Decyzja w tym zakresie może zapaść 16 listopada. Dzięki przebudowie fabryk Volkswagen zamierza znacząco zwiększyć poziom produkcji EV. Obecnie w Emden powstaje model Passat, jednak popyt na samochody z nadwoziem typu sedan systematycznie słabnie z uwagi na wzrost zainteresowania klientów SUVami.
Volkswagen przygotowuje się obecnie do premiery modeli z rodziny ID., które zostaną oparte na modułowej platformie MEB przeznaczonej do pojazdów elektrycznych. W rozwoju i produkcji pierwszych pojazdów na platformie MEB ma swój udział większość niemieckich fabryk Grupy, wśród nich zakłady w Brunszwiku, Salzgitter i Kassel. W tych trzech fabrykach koncern zainwestował 1,3 miliarda euro z łącznej kwoty 6 miliardów euro przeznaczonych na rozwój elektromobilności.
Seryjne modele ID. będą powstawały w Saksonii. Fabryka w Zwickau, w którą zainwestowano 1,2 miliarda euro, stanie się pierwszym zakładem, odpowiadającym za produkcję pojazdów wykorzystujących platformę MEB.
Z kolei w Brunszwiku będą wytwarzane systemy akumulatorów przeznaczone dla rodziny ID. Obecnie fabryka produkuje akumulatory do modeli e-up!, e-Golf oraz do Passata GTE – hybrydy typu plug-in. Zakład jest rozbudowywany i w przyszłości ma wytwarzać nawet pół miliona akumulatorów rocznie.
Pojazdy oparte na architekturze MEB będą powstawały również poza Europą. W tym celu Volkswagen rozpoczął budowę fabryki w Anting (Szanghaj), która zostanie uruchomiona w 2020 r. EV wykorzystujące platformę MEB będą zjeżdżać ponadto z taśm zakładu zlokalizowanego w Foshan, w południowej części Państwa Środka.
reuters.com, materiały własne