Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG, zapowiedział trójstronną strategię, którą kierowana przez niego firma zamierza realizować w najbliższych latach, aby zdywersyfikować swoją ofertę modelową.
„To będzie triada: hybrydy typu plug-in, wzbudzające emocje samochody sportowe z silnikami spalinowymi oraz SUVy”, stwierdził Blume.
Porsche stanowi obecnie najbardziej dochodową markę wśród firm należących do Grupy Volkswagena i zamierza utrzymać wiodącą pozycję w obrębie koncernu, nawet w obliczu znacznych wydatków na samochody elektryczne i technologie cyfrowe.
W projekt swojego pierwszego, całkowicie elektrycznego modelu – Mission E – niemiecki producent zainwestuje około miliarda euro, z czego 700 milionów zostanie przeznaczone na prace w zakładach produkcyjnych w centrali w Zuffenhausen. Powstają tam nowa lakiernia, specjalna strefa montażu oraz 800 metrowy most przerzutowy do transportowania polakierowanych nadwozi i jednostek napędowych na końcowy montaż. Działająca obecnie fabryka silników zostanie rozbudowana z myślą o produkcji napędów elektrycznych. Modernizacja czeka też istniejącą nadwoziownię. Łącznie, Porsche stworzy w Zuffenhausen 1 200 nowych miejsc pracy. Przy okazji prowadzone będą też dodatkowe inwestycje, m.in. w centrum rozwoju w Weissach.
To nie jedyne wydatki marki w zakresie elektromobilności. Oddział Porsche Engineering opracował także system błyskawicznego ładowania „Porsche Turbo Charging”. Przy napięciu 800 V i mocy ładowania do 350 kW zapewnia on wysoką wydajność i krótki czas uzupełniania akumulatorów EV. Ponadto, Porsche (wspólnie z BMW, Daimlerem, Audi, Fordem. Shellem, Circle K czy OMV) uczestniczy w projekcie IONITY. Jego celem jest zbudowanie sieci utlraszybkich ładowarek do samochodów elektrycznych w Europie (również na terytorium Polski).
Według zapowiedzi, model Mission E będzie dysponował mocą przekraczającą 600 KM, zapewni zasięg ponad 500 km , a jego przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie poniżej 3,5 s. Pojazd trafi do sprzedaży w 2019 r.
Jak powiedział Blume:
„Przyszłość Porsche zależy również od sukcesu Mission E”.
Zapowiadany model, to nie jedyny zelektryfikowany samochód w planach niemieckiego producenta. Jak już wcześniej informowaliśmy, około 2023 r. na rynek trafi model 911 w wersji hybrydowej typu plug-in. Porsche rozważa również rozpoczęcie produkcji całkowicie elektrycznych odmian modeli Macan oraz Cayenne.
Hybrydy plug-in niemieckiego producenta cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem klientów. W okresie od czerwca do października ubiegłego roku około 60% wszystkich egzemplarzy drugiej generacji modelu Panamera sprzedanych w Europie stanowiły wersje hybrydowe.
W 2017 r. Porsche dostarczyło rekordową liczbę 246 375 samochodów (wzrost o 4% względem 2016 r.).
Swój najlepszy wynik w historii niemiecka marka osiągnęła również w Polsce. Nad Wisłą sprzedano 1 335 pojazdów producenta ze Stuttgartu (wzrost o 19,62% r/r).
Porsche świętuje obecnie 70 rocznicę wprowadzenia na rynek swojego pierwszego sportowego modelu – 356, który zadebiutował w 1948 r. Pojazd jest bezpośrednim poprzednikiem słynnego 911.
press.pl.porsche.com, bloomberg.com, materiały własne