Nissan poinformował, że w ciągu trzech miesięcy od europejskiej premiery rynkowej liczba zamówień na nowego LEAFa przekroczyła próg 12 000 sztuk. Oznacza to, że średnio co 12 minut na Starym Kontynencie sprzedawany jest kolejny egzemplarz tego elektrycznego modelu.
Japoński producent jest organizatorem wydarzenia „Nissan Electric Ecosystem Experience”, zorganizowanego na hiszpańskiej Teneryfie.
Philippe Saillard, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Nissan Europe, powiedział:
„Niemal 10 lat temu Nissan rozpoczął rewolucję na rynku samochodów elektrycznych. Od tego momentu sprzedaliśmy więcej takich pojazdów niż jakikolwiek inny producent na świecie. A to dopiero początek. Mamy misję, by za sprawą naszych samochodów oraz inwestycji w infrastrukturę i usługi energetyczne zmieniać styl życia ludzi. To jest właśnie elektryczny ekosystem – za pomocą wizji inteligentnej mobilności Nissana planujemy zrewolucjonizować zarówno branżę, jak i współczesne życie”.
Głównym punktem „Nissan Electric Ecosystem Experience” jest możliwość jazdy nowym LEAFem, a także odświeżonym modelem e-NV200, zapewniającym 100 dodatkowych kilometrów teoretycznego zasięgu za sprawą nowego akumulatora 40 kWh. Nissan prezentuje również aktualne informacje na temat swoich działań dotyczących infrastruktury i zarządzania energią.
Od 2010 r. sprzedaż obu generacji LEAFa na świecie przekroczyła liczbę 300 000 egzemplarzy. Samochód jest najlepiej sprzedającym się modelem całkowicie elektrycznym na świecie.
Ceny nowego LEAFa rozpoczynają się w Polsce od 139 000 zł.
newsroom.nissan-europe.com, materiały własne