Ford, który współpracował z Deutsche Post przy projektowaniu elektrycznych vanów WORK XL, zadeklarował, że pomoże niemieckiej firmy wprowadzić te pojazdy na światowe rynki.
W 2014 r. Deutsche Post zakupił StreetScooter – producenta dostawczych EV. Obecnie, niemiecki koncern logistyczny dysponuje flotą 5 000 vanów oraz 2 200 pojazdów dwu- i trójkołowych, zbudowanych przez StreetScooter.
Deutsche Post zamierza docelowo świadczyć swoje usługi wyłącznie za pomocą zeroemisyjnych środków transportu. Planuje również sprzedawać pojazdy StreetScooter podmiotom zewnętrznym, takim jak np. lotniska.
W 2017 r. Deutch Post opracował wspólnie z Fordem elektrycznego vana, który został oparty na podwoziu Transita.
Steven Armstrong, prezes Forda w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, przyznał, że oba koncerny podjęły rozmowy na temat wprowadzenia EV na kolejne rynki.
Jak powiedział Armstrong:
„Pomożemy im zbudować 2 500 vanów w tym roku. Chciałbym wierzyć, że to pierwsze 2 500”.
W Niemczech Deutsche Post dostarczył już pojazdy StreetScooter innym przedsiębiorstwom, największe pojedyncze zamówienie objęło 500 sztuk EV. Zostało złożone przez firmę leasingową Comco oraz bank GLS.
W połowie 2018 r. StreetScooter otworzy nową fabrykę i będzie w stanie produkować 20 000 pojazdów rocznie.
Opracowany wspólnie z Fordem model WORK XL, jest największym zelektryfikowanym modelem używanym przez Deutsche Post. Pojazd jest w stanie przetransportować ponad 200 paczek pocztowych. Samochód występuje w wersjach wyposażonych w akumulatory trakcyjne o pojemności od 30 do 90 kWh, które zapewniają zasięg od 80 do 200 km na jednym ładowaniu.
bloomberg.com, materiały własne