Według doniesień portalu Automotive News, Porsche projektuje nową platformę SPE dedykowaną dwudrzwiowym elektrycznym samochodom sportowym.
Na platformie mogą zostać oparte w przyszłości pojazdy Audi i Lamborghini – marek, które podobnie jak Porsche, są częścią Grupy Volkswagena.
Nową architekturę wykorzysta prawdopodobnie następca elektrycznego Audi R8 e-tron oraz zelektryfikowane modele Lamborghini, których zapowiedź stanowił prototyp Terzo Millennio (na zdjęciu), zaprezentowany w listopadzie 2017 r.
SPE stanie się trzecią, wspólną platformą w obrębie Grupy Volkswagena przeznaczoną specjalnie pod potrzeby pojazdów napędzanych prądem. Zostanie zaadaptowana do modeli, które trafią na rynek po 2025 r.
Oprócz SPE, Volkswagen AG rozwija także platformę MEB (Modular Electrification Toolkit), będącą bazą dla samochodów z rodziny I.D. oraz przyszłych EV od Skody, Seata i Audi. Z kolei architektura PPE (Premium Platform Electric) jest rozwijana wspólnie przez Audi i Porsche. Jak wyjaśnił Peter Mertens, członek zarządu Audi AG odpowiedzialny za rozwój techniczny, zostaną na niej oparte trzy linie modelowe pojazdów elektrycznych.
Niezależnie od tego, Porsche opracowuje platformę J1 pod potrzeby swojego seryjnego samochodu całkowicie elektrycznego – Mission E. W następnej kolejności na rynek trafią pojazdy bazujące na architekturze PPE, zaś jeszcze później – SPE.
We wrześniu 2017 r. Grupa Volkswagena poinformowała, że do 2025 r. zaprezentuje 80 nowych, zelektryfikowanych modeli.
europe.autonews.com, materiały własne