UDOSTĘPNIJ

Dziennikarze Automobile Magazine mieli okazję przetestować prototyp elektrycznego Porsche Mission E na torze Weissach. Przy okazji podzieli się informacjami na temat spodziewanych osiągów wersji produkcyjnej nowego EV.

Według Automobile Magazine, Porsche rozważa wprowadzenie na rynek  trzech wariantów mocy. Podstawowa ma mieć 402 KM, kolejna odmiana będzie rozwijać 536 KM, zaś najmocniejsza – 670 KM.

Standardem stanie się napęd na cztery koła, w późniejszym okresie do sprzedaży może trafić bazowy wariant z tylnym napędem.

Samochód będzie bardziej kompaktowy niż Panamera.

Jak powiedział kierownik projektu Mission E, Stefan Weckbach:
„Wersja produkcyjna to sedan segmentu C, z prawie tak dużym wnętrzem jak w pojazdach segmentu D”.

Odporny na przegrzewanie układ napędowy będzie przystosowany do warunków torowych i jazdy z wysokimi prędkościami po autostradach. Realny zasięg pojazdu oszacowano na 480 km.

Pod względem ceny, Mission E ma się plasować pomiędzy Cayenne a Panamerą, mniej więcej na poziomie podstawowych wersji Tesli Model S. Według Automobile Magazine, w USA oznacza to przedział pomiędzy 75 000 a 80 000 dolarów (264 000 – 282 000 zł). Można się spodziewać, że ceny w Europie będą odpowiednio wyższe.

 

automobilemag.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA