UDOSTĘPNIJ

Według doniesień agencji Reuters, Chiny przedłużą czas obowiązywania ulgi podatkowej przy zakupie tzw. new-energy vehicles (NEV). Nazwą tą określa się w Państwie Środka samochody w pełni elektryczne typu BEV, hybrydy typu plug-in oraz modele zasilane ogniwami paliwowymi (FCEV).

Wspomniana ulga będzie obowiązywać do końca 2020 r. w celu przyspieszenia tempa wzrostu sprzedaży pojazdów zelektryfikowanych.

Wcześniej planowano, że ulga wygaśnie z końcem 2019 r. To właśnie w tym roku w Chinach zacznie obowiązywać system kontyngentów na EV, będący zarówno instrumentem wspierającym rynek, jak i wywierającym nacisk na producentów samochodów spalinowych. Liczba sprzedanych w Chinach pojazdów elektrycznych będzie musiała stanowić ekwiwalent 10% kredytów przypadających na każdą firmę motoryzacyjną produkującą lub importującą do Chin ponad 30 000 samochodów spalinowych rocznie. Producent lub importer, który nie spełni tego wymogu, będzie musiał odkupić kredyty od konkurencji lub zapłacić grzywnę. W 2020 r. kontyngenty wzrosną do 12%. Pojedynczy samochód będzie w stanie wygenerować wiele kredytów, których liczba będzie zależna od stopnia elektryfikacji napędu. W konsekwencji, kontyngent na poziomie 10% nie będzie odnosił się wprost do 10% ogólnej liczby sprzedanych pojazdów.

W listopadzie w Chinach sprzedano 119 000 EV, co oznacza wzrost o 83% w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim. Przez 11 miesięcy 2017 r. łączna sprzedaż pojazdów zelektryfikowanych w Państwie Środka osiągnęła poziom 609 000 egzemplarzy (wzrost o 51% r/r).

 

 

reuters.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA