UDOSTĘPNIJ

Hybrydy typu plug-in bywają często krytykowane, jako samochody, które tylko „udają” elektryczne, a w rzeczywistości są przede wszystkim zasilane przez silnik spalinowy. Tymczasem badania przeprowadzone przez specjalistów z Karlsruher Institut für Technologie oraz Fraunhofer ISI (Fraunhofer Institute for Systems and Innovation Research), wskazują, że jest inaczej.

Porównali oni wyniki 49 000 pojazdów w pełni elektrycznych i 73 000 hybryd typu plug-in z Niemiec i USA opierając się na danych firm flotowych, producentów samochodów oraz informacjach ze stron internetowych.

Badania wykazały, że hybrydy typu plug-in z rzeczywistym zasięgiem elektrycznym 60 km (w przypadku wielu modeli jest znacznie niższy – przyp. red.) średnio przejeżdżają rocznie na prądzie zbliżoną ilość kilometrów (15 000), co ich w pełni elektryczne odpowiedniki. W konsekwencji, pojazdy hybrydowe ładowane z gniazdka przyczyniają się do podobnej redukcji emisji CO2, w szczególności, gdy są ładowane energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych.

Jak powiedział Patrick Jochem z Karlsruher Institut für Technologie:
„Jeżeli uwzględnimy emisje wytwarzane przy produkcji niewielkich hybryd plug-in, wypadają one nawet lepiej niż większe samochody w pełni elektryczne”.

Patrick Plötz z Fraunhofer ISI dodał:
„Hybrydy typu plug-in dobrze uzupełniają samochody elektryczne w osiągnięciu celu, jakim jest redukcja emisji gazów cieplarnianych. W przeszłości, były często oceniane zbyt surowo z powodu braku odpowiednich danych empirycznych”.

Analiza ujawnia jednak, że postępujący w nadchodzących latach spadek emisji przy produkcji akumulatorów trakcyjnych sprawi, że stopień ekologiczności będzie coraz bardziej przesuwał się w kierunku pojazdów całkowicie elektrycznych.

 

 

electriccarsreport.com, phys.org, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA