Niemiecki gigant przemysłu ciężkiego – ThyssenKrupp – zakłada, że wartość zamówień na urządzenia fabryczne wykorzystywane do produkcji akumulatorów litowych do EV przekroczy w ciągu kolejnej dekady poziom miliarda euro.
Firma spodziewa się, że akumulatory litowo-jonowe pozostaną dominującą technologią używaną w napędach samochodów elektrycznych.
ThyssenKrupp jest światowym liderem w zakresie produkcji zautomatyzowanych urządzeń fabrycznych przeznaczonych do wytwarzania akumulatorów trakcyjnych. Sektor motoryzacyjny stanowi największą grupę klientów niemieckiej firmy, odpowiadając za 25% jej sprzedaży o wartości 9,8 miliarda euro rocznie.
W związku z przestawianiem się kierowców z pojazdów spalinowych na elektryczne, koncern spodziewa się także zwiększenia popytu na stal. ThyssenKrupp dostarcza rocznie dla przemysłu motoryzacyjnego 6 milionów ton stali. Spółka twierdzi, że jej produkty są wykorzystywane w 9 na 10 samochodów klasy premium, w tym w pojazdach Tesli.
Niemiecki koncern zatrudnia około 158 000 pracowników i prowadzi działalność w 79 krajach na świecie.
linia montażowa pakietów akumulatorów
reuters.com, thyssenkrupp.com, materiały własne