Koncern Anheuser-Busch, właściciel marki Budweiser (o którą toczy się sięgający XIX wieku spór z czeskim browarem Budějovický Budvar), zamówił 40 egzemplarzy elektrycznego samochodu ciężarowego Tesla Semi.
To jedna z największych publicznie ujawnionych rezerwacji na Semi od momentu premiery pojazdu.
Anheuser-Busch wykorzysta samochody do przewozu towarów z browarów do hurtowni na trasach o długości 240-320 km. Firma dysponuje flotą składającą się łącznie z 750 ciężarówek. Koncern przeznacza rocznie na paliwo 120 mln dolarów (ok. 430 mln zł). Anheuser-Busch zamierza w najbliższych latach obniżyć te koszty inwestując w pojazdy zasilane paliwami alternatywnymi. Spółka planuje także redukcję emitowanego przez siebie dwutlenku węgla o 30% do 2025 r.
Anheuser-Busch zakupił już samochody zasilane gazem ziemnym, ponadto prowadzi rozmowy z Nikola Motor Company, która zamierza rozpocząć produkcję ciężarówek na ogniwa paliwowe. O ile zasięg Semi, w zależności od wersji, wyniesie wyniesie od 480 km do 800 km na jednym ładowaniu, pojazdy Nikola Motor mają dysponować zasięgiem rzędu 1 280-1 600 km. Przedstawiciele Anheuser-Busch zaznaczają, że potrzebują pojazdów do transportu towarów na różnych dystansach.
Produkcja Tesli Semi rozpocznie się w 2019 r. Do końca listopada zamówiono ok. 200 sztuk elektrycznej ciężarówki.
wsj.com, materiały własne