Od stycznia do listopada Toyota sprzedała w Polsce 12 726 hybryd, o 4 362 egzemplarze więcej niż w całym 2016 r. W listopadzie łączna sprzedaż aut hybrydowych tej marki nad Wisłą przekroczyła poziom 30 000 egzemplarzy, z czego ostatnie 10 000 opuściło salony w 9 miesięcy. Obecnie, 26 procent sprzedaży Toyoty w Polsce stanowią hybrydy.
W 2017 r. najpopularniejszym modelem hybrydowym w Polsce jest Toyota C-HR Hybrid. W ciągu 11 miesięcy polscy kierowcy kupili 3 880 egzemplarzy. Dużym sukcesem okazała się także przedsprzedaż Toyoty C-HR – od września do grudnia kupiono 568 pojazdów. Z salonów wyjechało ponadto 3 749 Aurisów Hybrid. Model ten jest najczęściej spotykanym na polskich ulicach pojazdów hybrydowym – od czasu debiutu w 2010 r. Polacy kupili łącznie 12 790 egzemplarzy elektryczno-benzynowego Aurisa. Trzecie miejsce zajął średniej wielkości SUV RAV4 Hybrid. Od początku roku kupiono 2716 sztuk pojazdu.
Oferta Toyoty obejmuje w Polsce 7 modeli hybrydowych, należących do 6 segmentów. Są to: miejski Yaris Hybrid, kompaktowy Auris Hybrid w wersji hatchback i TS Kombi, crossover Toyota C-HR Hybrid, średniej wielkości liftback Prius oraz ładowany z zewnętrznej sieci Prius Plug-in Hybrid, a także 7-miejscowy minivan Prius + i średniej wielkości SUV RAV4 Hybrid.
W tym roku samochody hybrydowe obchodzą swoje 20-lecie. Toyota Prius – pierwszy seryjny model hybrydowy – zadebiutował pod koniec 1997 r. Do dziś kierowcy na całym świecie kupili ponad 11 milionów hybryd Toyoty i Lexusa. Od kilku lat ich roczna sprzedaż przekracza milion egzemplarzy.
toyotanews.pl, materiały własne