Jak powiedział Agencji Reuters członek zarządu BMW AG, Peter Schwarzenbauer, bawarski koncern poszukuje potencjalnych partnerów, którzy pomogliby w obniżeniu kosztów elektryfikacji przyszłych modeli MINI.
Schwarzenbauer stwierdził:
„Na całym świecie, nie tylko w Chinach, rozmawiamy z wieloma producentami na temat elektryfikacji mniejszych samochodów. Nie zapadały jeszcze żadne ostateczne rozstrzygnięcia”.
W październiku pojawiły się informacje, że jedna z wiodących firm motoryzacyjnych z Państwa Środka, Great Wall Motor, negocjuje z BMW w sprawie ewentualnego rozpoczęcia produkcji samochodów elektrycznych w Chinach. Pojazdy MINI były do tej pory wytwarzane wyłącznie w Europie.
Schwarzenbauer przyznał, że budowa niewielkich samochodów elektrycznych stanowi spore wyzwanie, nie tylko ze względu na koszty, ale również z powodu konieczności wygospodarowania w miejskich EV miejsca na akumulatory trakcyjne, które będą w stanie zapewnić odpowiedni zasięg.
Dodał, że BMW rozważa uczynienie z MINI marki oferującej wyłącznie pojazdy napędzane prądem. Ma to być receptą na poprawienie wyników sprzedaży w USA, gdzie niewielkie samochody są wypierane z rynku przez crossovery.
Pierwszy w pełni elektryczny model MINI – wersja produkcyjna ELECTRIC CONCEPT – ukaże się w sprzedaży w 2019 r.
Brytyjska marka oferuje obecnie hybrydę typu plug-in – model Cooper S E Countryman ALL4 (na zdjęciu). Ceny pojazdu w Polsce rozpoczynają się od 147 000 zł.
reuters.com, materiały własne