Od stycznia do października 2017 r.w Korei Południowej sprzedano 10 075 sztuk samochodów elektrycznych. To niemal dwukrotnie lepszy rezultat niż w w 2016 r.
Dynamiczny wzrost sprzedaży jest wynikiem wprowadzenia ulg podatkowych i dotacji przy zakupie pojazdów elektrycznych, rozbudowy infrastruktury ładowania oraz coraz lepszych osiągów EV.
W 2010 r. w Korei Południowej zarejestrowano 61 sztuk pojazdów napędzanych prądem, w 2014 r. 1 308, 2 917 w 2015 r., zaś w 2016 r. – 5 099.
Do końca 2017 r. liczba samochodów samochodów elektrycznych poruszających się po koreańskich drogach przekroczy poziom 20 000 egzemplarzy.
Liderem sprzedaży jest Hyundai IONIQ (6 203 sztuk w 2017 r.) z rynkowym udziałem wynoszącym 61,6%. Na dalszych miejscach znajdują się: prezentowany na zdjęciu Renault Samsung SM3 Z.E (1 569 szt.), Kia Soul (1 290 szt.), Chavrolet Bolt (457 szt.), Renault Samsung Twizy (259 szt.), BMW i3 (153 szt.), Tesla Model S (54 szt.), Nissan LEAF (47 szt.) oraz KIA Ray (38 szt.).
Według analityków, w przyszłym roku wzrost sprzedaży EV będzie jeszcze wyraźniejszy w związku z szeregiem premier nowych modeli napędzanych prądem.
wardsauto.com, materiały własne