Akumulatory ze stałym elektrolitem produkcji Fiskera mają pozwolić na przejechanie samochodem elektrycznym ponad 800 km na jednym ładowaniu. Według planów, zostaną wprowadzone na rynek w 2023 r.
Nad opracowaniem odpowiedniej technologii pracuje m.in. współzałożyciel należącej do Dysona firmy Sakti3, specjalizującej się w akumulatorach. Fisker zamierza zaprojektować elektrody o dwudziestopięciokrotnie większej powierzchni niż ich tradycyjne odpowiedniki. Akumulatory za stałym elektrolitem zapewnią możliwość błyskawicznego ładowania oraz lepsze osiągi w niskich temperaturach, a także dostarczą 2,5 raza więcej energii niż akumulatory litowo-jonowe. Amerykańska firma poinformowała, że ich ładowanie zajmie 60 sekund.
W 2019 r. Fisker zamierza wprowadzić na rynek model EMotion – konkurenta dla Tesli Model S. Samochód ma dysponować napędem na cztery koła, systemem autonomicznego prowadzenia i zasięgiem przekraczającym 640 km. Przejechanie 200 km będzie możliwe już po 9 minutach ładowania.
Ceny rozpoczną się od 129 900 dolarów (ponad 470 000 zł).