Jak donosi brytyjski Autocar, podczas Tokyo Motor Show przedstawiciele Toyoty wyrazili przekonanie, że kolejna generacja przeznaczonej do samochodów technologii wodorowej będzie zarówno wydajniejsza, jak i tańsza w produkcji.
Obecnie, wodorowa Toyota Mirai jest niemal trzykrotnie droższa od nieco mniejszego, hybrydowego Priusa.
Do obniżenia cen przyczyni się rozwój technologii oraz wzrost popularności samochodów zasilanych ogniwami paliwowymi wśród klientów.
Na początku kolejnej dekady Toyota zaprezentuje kolejną generację systemów wodorowych. Zwiększy również produkcję pojazdów zasilanych ogniwami paliwowymi. Obecnie z taśm produkcyjnych zjeżdża rocznie 3 000 egzemplarzy modelu Mirai, w 2025 r. produkcja samochodów wodorowych ma być 10 razy większa.
Na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Tokio, Toyota zaprezentowała dwa nowe modele zasilana ogniwami paliwowymi – samochód osobowy Fine-Comfort Ride (na zdjęciu) oraz autobus miejski Sora.
autocar.co.uk, newsroom.toyota.co.jp, materiały własne