Mercedes-Benz Trucks wraz z partnerem projektu, działem usługowym Netze BW otworzył właśnie park ładowania eTruck w miejscowości Wörth nad Renem. Kierowcy elektrycznych ciężarówek mogą w jednym miejscu m.in. testować stacje ładowania sześciu różnych producentów o mocy od 40 kW do 300 kW.
Zintegrowane rozwiązanie
– W transformacji do e-mobilności naszym celem jest zaoferowanie klientom czegoś więcej niż tylko elektryczną ciężarówkę. Chcemy zapewnić zintegrowane rozwiązanie, które obejmuje doradztwo i rozwiązania w zakresie infrastruktury ładowania z jednego źródła. Nasz park ładowania dla klientów w Wörth jest integralną częścią tego podejścia i pokazuje klientom, w praktyczny i namacalny sposób, jak może wyglądać infrastruktura ładowania dla ich aplikacji – powiedział Michael Scheib, szef działu zarządzania produktem, Mercedes-Benz Trucks.
Doświadczenie wniesione do projektu
– Oprócz rozwoju technologicznego wszystkich niezbędnych komponentów, rozwój infrastruktury ładowania elektrycznego jest jednym z czynników decydujących o sukcesie elektrycznego transportu ciężkiego. Wraz z naszą spółką macierzystą, EnBW, wnosimy do projektu wiele doświadczenia w zakresie infrastruktury ładowania i branży energetycznej. W Wörth współpracujemy z inwestorami, takimi jak operatorzy e-fleet, producenci samochodów ciężarowych, klienci przemysłowi i handlowi oraz gminy, aby opracować indywidualne rozwiązania ładowania, zwłaszcza dla logistyki depot, które pomogą elektrycznemu transportowi ciężkiemu wystartować – powiedział Axel Hausen, Head of major e-mobility & special projects w dziale usług Netze BW.
Sześć stacji różnych producentów
Na początek w parku ładowania eTruck znajduje się sześć stacji ładowania różnych producentów o mocy od 40 kW do 300 kW. Ponieważ technologia ładowania nadal szybko się rozwija, park ten ma modułową strukturę, dzięki czemu stacje ładowania można w razie potrzeby dodawać lub wymieniać. Dlatego w następnym kroku możliwa jest instalacja stacji ładowania MCS (megawatowy system ładowania).
Fotowoltaika na dachu
Dzięki udostępnieniu różnych opcji ładowania w jednym miejscu, klienci mają możliwość ich bezpośredniego porównania. Jednocześnie park ładowania eTruck zajmuje się również ważnymi kwestiami, takimi jak podłączenie do sieci, lokalne wytwarzanie energii, magazynowanie energii oraz inteligentne zarządzanie procesami ładowania. Będzie można zilustrować, jak procesy ładowania można zintegrować z istniejącymi procesami logistycznymi i w ten sposób obniżyć koszty energii. Jazda próbna eActrosem 300/400 do ciężkich przewozów dystrybucyjnych daje klientom możliwość natychmiastowego przekonania się o wydajności, zasięgu i możliwościach ładowania elektrycznych pojazdów ciężarowych. Na tej podstawie klienci mogą wspólnie z ekspertami na miejscu opracować kompletne rozwiązanie elektryczne dostosowane do ich indywidualnych potrzeb. System fotowoltaiczny na dachu parku ładowania, który obejmuje również stacjonarny magazyn, pokazuje możliwości wydajnego zasilania stacji ładowania.
Doradztwo pomoże stworzyć infrastrukturę
Park ładowania eTruck koncentruje się na osobistym doradztwie dla klientów, zwanym eConsulting. Dzięki temu klienci dowiadują się z pierwszej ręki, jak zintegrować e-mobilność z własną flotą i procesami pracy. W celu opanowania przejścia na e-mobilność klienci potrzebują zarówno możliwości przetestowania sprzętu, jak i fachowego wsparcia przy tworzeniu własnej infrastruktury ładowania.
Źródło: na podstawie Mercedes-Benz Trucks