UDOSTĘPNIJ

Chiński producent baterii do samochodów elektrycznych CATL i Ford Motor Company ogłosiły globalną współpracę strategiczną. Jej głównym elementem będą dostawy akumulatorów w Chinach, Europie i Ameryce Północnej dla amerykańskiego giganta. W ramach umów podpisanych pomiędzy Fordem i CATL, chiński producent dostarczy zestawy akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) do Fordów Mustang Mach-E w przyszłym roku i F-150 Lightning na początku 2024 r. CATL poinformował ponadto, że zainwestuje do 2,1 mld USD w nową bazę produkcyjną w prowincji Shandong.

Stabilne dostawy

W ramach odrębnych umów, CATL dostarczy pełne zestawy akumulatorów LFP do produkowanych w USA modeli Mustang Mach-E począwszy od przyszłego roku, a także amerykańskich modeli F-150 Lightnings na początku 2024 roku. Jak można przeczytać w oświadczeniu „stabilność dostaw wysokiej jakości baterii zagwarantuje, że wymienione modele Forda będą oferować m. in. wyjątkowe osiągi w zakresie adaptacji do temperatury”.
CTP to technologia, która bezpośrednio integruje ogniwa w pakiety, umożliwiając pakietowi zwiększenie gęstości energii systemu, uproszczenie produkcji i obniżenie kosztów. Elastyczność architektury pojazdów elektrycznych Forda pozwala na efektywne włączenie technologii pryzmatycznej CTP (cell-to-pack) firmy CATL (cell-to-pack). To z kolei zapewnia ich wzrostową wydajność przy szybkim skalowaniu. To pozwala na szybkie „spełnianie oczekiwań klientów co do lepszych parametrów”.
Oprócz dostarczania Fordowi akumulatorów CTP opartych na LFP, CATL zamierza aktywnie współpracować z Fordem w zakresie innych technologii akumulatorowych. Wzmocniona globalna współpraca strategiczna ma na celu otwarcie nowych możliwości dla obu firm w zakresie tworzenia zrównoważonego biznesu i promowania pojazdów elektrycznych.

Fabryka za 2, 1 mld

Jednocześnie CATL poinformował, że zainwestuje do 2,1 mld USD w nową bazę produkcyjną w prowincji Shandong. Zakład ma powstać w mieście Jining w prowincji Shandong we wschodnich Chinach. Gigant branży bateryjnej ujawnił swoje plany w czwartkowym komunikacie giełdowym.
Chodzi o zaspokojenie popytu rynkowego, ponieważ rynek baterii zasilających i magazynowania energii nadal rośnie wraz z szybkim rozwojem globalnego przemysłu nowej energii’ – wyjaśnili przedstawiciele CATL.

W nowym zakładzie firma zbuduje linie produkcyjne do systemów zasilania akumulatorowego i systemów magazynowania energii. Wszystko na terenie, który ma planowaną powierzchnię około 2000 mu (1,33 km2). Czas budowy ma wynieść nie więcej niż 24 miesiące od jej rozpoczęcia.

Lider chińskiego rynku

CATL posiada obecnie dziesięć baz produkcyjnych na całym świecie, zlokalizowanych w Ningde, Fujian; Xining, Qinghai; Liyang, Jiangsu; Yibin, Syczuan; Zhaoqing, Guangdong; Lingang, Szanghaj; Xiamen, Fujian; Yichun, Jiangxi; Guiyang, Guizhou; oraz Erfurt w Niemczech.
Jak wynika z danym opublikowanych w lipcu przez China Automotive Battery Innovation Alliance CATL wyprodukował w czerwcu w Chinach akumulatory o łącznej mocy 13,4 GWh zajmując pierwsze miejsce z 49,6 procentowym udziałem w miejscowym rynku. Na drugim miejscu znalazł się BYD z udziałem 18,53 proc., po zainstalowaniu w czerwcu w Chinach 5,01 GWh mocy baterii zasilających.

Źródło: na podstawie CATL, cnevpost.com

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA