Cyfryzacja zapewnia chińskiemu przemysłowi motoryzacyjnemu więcej możliwości wzmacniając jego odporności, pomaga zwalczyć zagrożenia i trafnie identyfikować potencjału wzrostu. Według najnowszych analiz w tym roku w Państwie Środka sprzedanych zostanie ponad 6 mln aut elektrycznych NEV (wcześniej zakładano 5,5 mln). Zdaniem firmy Huawei, wzrost rynku akcesoriów samochodowych w obszarze smart i elektryfikacji aut tylko o 1 proc. podniósłby jego wartość o 6 mld USD.
– Przechodzenie na napędy NEV to pierwsza faza samochodowej rewolucji. Cyfryzacja i autonomiczność oraz smart rozwiązania m. in. połącznia tworzą drugą fazę – powiedział Chen Qingtai, prezes chińskiego think tanku EV100, zajmującego się branżą pojazdów elektrycznych.
Tencent Intelligent Automobile Cloud
Chiński gigant technologiczny Tencent ogłosił niedawno zaktualizowaną strategię „Vehicle-Cloud Integration” i uruchomił „Tencent Intelligent Automobile Cloud”, kompleksowe rozwiązanie chmurowe dostosowane do inteligentnego przemysłu motoryzacyjnego. Zintegrowana strategia chmury pojazdu, która łączy pojazd, telefon komórkowy i terminal w chmurze, może zwiększyć efektywność połączeń cyfrowych, stworzyć zamkniętą pętlę opartą na danych i poprawić produktywność całego łańcucha.
– Tencent będzie również stosować najnowocześniejsze technologie, takie jak przetwarzanie w chmurze, sztuczna inteligencja i duże zbiory danych, aby zaoferować branży motoryzacyjnej łatwy dostęp do dostosowywalnych platform i zestawu narzędzi, aby chmura stała się nową siłą produkcyjną inteligentnych samochodów – powiedział Dowson Tong, wiceprezes Tencent i CEO Cloud and Smart Industry Group.
Huawei – 1 procent wart 6 mld USD
Tencent nie jest jedyną firmą technologiczną, która mocno angażuje się w e mobilność i smart rozwiązania w obszarze przemysłu motoryzacyjnego. Strategia „inteligentnego pojazdu” giganta telekomunikacyjnego – Huawei, zapewnia przemysłowi motoryzacyjnemu kompletny zestaw rozwiązań. Począwszy od systemu operacyjnego po automatyczną platformę jazdy, lidar, inteligentny kokpit, akumulator, silnik i elektryczny system sterowania.
– Rynek jest wystarczająco szeroki i pełen możliwości. Jeden procent wzrostu zarówno rynku smart, jak i poziomu elektryfikacji aut zwiększyłby rynek części i akcesoriów samochodowych w tym obszarze o ponad 6 miliardów dolarów – powiedział Wang Jun, dyrektor operacyjny Huawei Smart Car Solution BU.
Nowa definicja standardów
Samochody stały się nowymi terminalami w dobie inteligentnych samochodów, a zwiększenie bezpieczeństwa danych pojazdu i bezpieczeństwa sieci to nowe zadanie.
– W erze inteligentnych samochodów musimy na nowo zdefiniować standardy bezpieczeństwa samochodowego, tworząc wszechstronny, wielowymiarowy system bezpieczeństwa obejmujący chmurę, pojazdy i urządzenia mobilne – powiedział Li Bo, wiceprezes Tencent Intelligent Mobility.
Źródło: na podstawie caam, własne