UDOSTĘPNIJ

Od momentu debiutu rynkowego w kwietniu 2020 roku Citroën Ami znalazł ponad 22 400 nabywców w Europie. Najwięcej we Francji i Włoszech. Łącznie z rynkami marokańskim i tureckim, autko sprzedało się w ilości ponad 23 000 sprzedanych egzemplarzy. Za czterokołowca, który na jednym ładowaniu pokonuje 70 km trzeba zapłacić na Starym Kontynencie od ponad 7 tys. EUR, do niecałych 9 tys. EUR w zależności od wersji. Producent chce teraz podbić rynek brytyjski. Topową wersję producent wycenił na niemal 9 tys. GBP.

Duch marki

Ami jest prawdziwym uosobieniem ducha Citroëna, ściśle związanego z codziennym życiem i mobilnością klientów. Podejmujemy działania na rzecz upowszechniania elektromobilności i jesteśmy bardzo dumni z tak wielkiego sukcesu Ami w Europie i w innych częściach świata – powiedział Vincent Cobée, dyrektor generalny Citroëna.

Francja głównym rynkiem

Francja jest najważniejszym rynkiem zbytu z ponad 13 300 zamówieniami na ten model, z czego 83% od klientów indywidualnych, a 17% od klientów biznesowych. Ami jest liderem na rynku elektrycznych czterokołowców i drugim pod względem wielkości sprzedaży na całym rynku motoryzacyjnym, z udziałem w rynku na koniec maja br. na poziomie 26%. W okresie od maja 2021 do maja 2022 rynek czterokołowców wzrósł o 9,7%, w głównej mierze dzięki pojawieniu się Ami. Liczba zarejestrowanych egzemplarzy tego modelu wzrosła w przeciągu ostatniego roku o 47%.
We Włoszech Ami sprzedał się w ilości 6 700 egzemplarzy. W pierwszym kwartale 2022 roku model jest liderem rynku czterokołowców z wynikiem na poziomie 31% łącznej liczby rejestracji, który wzrasta do 65%, jeśli weźmiemy pod uwagę wyłącznie czterokołowce elektryczne. Mikro auto zyskało uznanie wśród klientów indywidualnych, którzy stanowią 94% wszystkich nabywców.

Hiszpania i Belgia prezentują porównywalne wyniki, wynoszące odpowiednio 780 i 724 sprzedanych egzemplarzy. Rynek hiszpański jest napędzany w 75% przez klientów indywidualnych, podczas gdy na rynku belgijskim 42% stanowią klienci biznesowi. Od końca maja tego roku Ami jest na tym rynku liderem w segmencie czterokołowców.
Na rynku portugalskim Ami cieszy się jednakowym powodzeniem wśród klientów indywidualnych i biznesowych i na chwilę obecną znalazł tu 476 nabywców. Zajmuje pozycję lidera wśród czterokołowców z udziałem rynkowym 35% na koniec maja br.

Skok na Wyspy

Ami szykuje się teraz do podboju rynku brytyjskiego. Już w momencie opublikowania cennika Ami w maju br., złożonych zostało na niego 2 000 wstępnych zamówień. Wersje Ami przeznaczone na rynek brytyjski będą miały oczywiście kierownicę po lewej stronie. Na pełnym ładowaniu (zajmuje ok. 3 h), autko pokona dystans 70 km.

Dla usług w Maroku i Turcji

W Turcji klienci biznesowi mogli składać zamówienia na Ami już od września 2021 roku. Na stronie sprzedaży online zarejestrowanych zostało niemal 400 zamówień. Na rynku tureckim Ami to oferta najbardziej przystępna cenowo, a pojazd jest szczególnie ceniony za ochronę pasażerów, której nie posiadają jednoślady, tak liczne na tureckich drogach. 50 egzemplarzy Ami przeznaczonych dla klientów indywidualnych wystawionych do sprzedaży online sprzedało się w 25 minut, co świadczy o dużym zainteresowaniu małym czterokołowcem. Pierwsze egzemplarze Ami trafią do nabywców w sierpniu br. 641 zamówień złożonych w Maroku i w Turcji pochodziło wyłącznie od klientów biznesowych, ponieważ Ami był na tych rynkach skierowany w pierwszej kolejności do przedsiębiorców, którzy uznali go za ekonomiczny, zwrotny i bezpieczny środek transportu na potrzeby usług lokalnych przez nich oferowanych.
Producent nie przewiduje sprzedaży Ami w naszym kraju.

Źródło: na podstawie Citroën, własne

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA