W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku 2022, sprzedaż aut elektrycznych firmy wchodzącej w skład chińskiego koncernu Geely wzrosła ponad trzykrotnie w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. W tym czasie w pełni elektryczne samochody firmy stanowiły 7,6% całkowitej sprzedaży Volvo Cars. Dało to liczbę ponad 22 000 sprzedanych aut BEV w pierwszym półroczu. Co warte podkreślenia, niemal co trzecie auto Volvo (32,3%) sprzedane w pierwszej połowie 2022 r., to samochód w pełni elektryczny lub hybrydowy typu plug-in (Recharge).
W „totalu” szwedzki producent sprzedał od początku roku 291 301 samochodów. To 23,5% mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Natomiast czerwcową sprzedaż Volvo odnotowało na poziomie 49 904 samochodów. To oznacza spadek o 26,9% w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Jednak jak zaznacza firma popyt na jej samochody pozostaje silny, zwłaszcza na linię zelektryfikowanych samochodów Recharge.
Czerwiec najlepszym miesiącem
Zarówno na półroczną jak i na czerwcową sprzedaż wpłynęły blokady związane z Covid-19 w Chinach, które spowodowały niedobór niektórych komponentów, mających wpływ przede wszystkim na produkcję w pełni elektrycznych i hybrydowych samochodów typu plug-in.
– Ogólnie rzecz biorąc, Volvo Cars zaczyna odnotowywać wyraźną poprawę sytuacji produkcyjnej, przy czym liczba samochodów wyprodukowanych w czerwcu jest najwyższa w ciągu roku. Volvo Cars przewiduje jednak, że udział dostaw w pełni elektrycznych i hybrydowych samochodów typu plug-in będzie nadal podatne na wpływ czynników zewnętrznych w trzecim kwartale – pisze w swoim komunikacie producent.
Klienci wybierają online
Ciekawie wyglądają też liczby dotyczące kanałów sprzedaży firmy. W pierwszych sześciu miesiącach 2022 r. liczba samochodów Volvo sprzedawanych online wzrosła o 86% w porównaniu z tym samym okresem w 2021 r. Wzrost ten był spowodowany rosnącym popytem klientów w połączeniu z poszerzoną ofertą na większej liczbie rynków.
Sprzedaż w Europie w czerwcu wyniosła 16 039 mniej o 44,1% w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Sprzedaż samochodów Recharge stanowiła 33,8% całkowitej sprzedaży w regionie w ciągu miesiąca.
Linia Recharge z dobrym wynikiem
Sprzedaż Volvo Cars w USA w tym miesiącu wyniosła 8434 samochody, o 31,2% mniej w porównaniu z czerwcem ubiegłego roku, a modele Recharge stanowią 25,1 procent całkowitej sprzedaży. Sprzedaż w Chinach spadła w czerwcu o 1,3% do 16 468 samochodów w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku.
Najlepiej sprzedającym się modelem Volvo w tym miesiącu był XC60 ze sprzedażą 18 275 samochodów (2021: 23 038 sztuk), a następnie XC40 z 10 194 egzemplarzami (2021: 20 392) i XC90 z 9949 egzemplarzami (2021: 10 579 sztuk).
Źródło: na podstawie volvocars.com, fot. własne