Podczas specjalnie zorganizowanej konferencji prasowej, chiński producent aut elektrycznych zaprezentował ES7 – średniej wielkości SUV-a. Z największą baterią 150 kWh Ultralong Range samochód ma zasięg ponad 850 km. Auto jest już dostępne w przedsprzedaży w Chinach. Pierwsze dostawy do klientów zaplanowano na koniec sierpnia. Ceny zaczynają się od 468 000 juanów (około 66 500 EUR). NIO pokazał także ulepszone modele ES8, ES6 i EC6 2022.
Trzy rodzaje baterii
NIO ES7 jest zbudowany na platformie e-drive drugiej generacji z modułem zasilania SiC. Auto może się pochwalić przyspieszeniem od 0 do 100km/h w ciągu 3,9 sekundy (droga hamowania od 100 do 0 km/h wynosi 33,9 m). Zawieszenie pneumatyczne jest standardem w całej gamie. Współczynnik oporu ES7 (niezwykle ważny w przypadku SUV-ów) to zaledwie 0,263. Zasięg CLTC ES7 to 485 km z baterią 75 kWh, 620 km z baterią 100 kWh i ponad 850 km z baterią Ultralong Range 150 kWh.
Ciekawostką jest fakt, że ES7 to jeden z pierwszych certyfikowanych samochodów osobowych w Chinach, który może holować przyczepę kempingową lub przyczepę. Opcjonalny elektryczny hak holowniczy ma maksymalny uciąg 2000 kg. Ponadto ES7 może zasilać holowany sprzęt.
Design for AD
Ceny nowego SUV-a NIO: z akumulatorem 75 kWh ES7 zaczynają się od 468 000 RMB przed dopłatami (około 66 500 EUR). Z akumulatorem 100kWh (cena przed dopłatami) to 526 000 RMB (75 000 EUR). W przypadku ES7 Premier Edition cena wynosi 528 000 RMB (przed dopłatami). Firma zapowiada, że dostawy tego modelu rozpoczną się 28 sierpnia 2022 r.
Wygląd zewnętrzny NIO ES7 nawiązuje do obowiązującego stylu projektowania NIO z zredukowanymi liniami i mocno zaznaczonymi kształtami. Jest to również pierwszy SUV wpisujący się w firmowy etos „Design for AD”. W tym modelu NIO wzmocnił swój wyrazisty język stylistyki dzięki wyrafinowanym nadkolom.
Przestronna kabina
Rozstaw osi 2960 mm daje ES7 przestronną kabinę. W przedniej części zastosowano dwuwarstwową deskę rozdzielczą w kształcie litery S z obszernym wykorzystaniem trwałego rattanu karuun. Wnętrze ES7 ma dużą szerokość, ale przede wszystkim ma dodatkową długość w zaokrąglonym designie. Fotele przednie posiadają funkcje ogrzewania, wentylacji i masażu. Podgrzewane tylne siedzenia są standardowo wyposażone w elektrycznie regulowane oparcie w zakresie od 23° do 31°.
Jak w kinie
NIO ES7 jest standardowo wyposażony w PanoCinema, cyfrowy system kokpitu kompatybilny z AR / VR. NIO i NREAL, innowacyjna firma zajmująca się urządzeniami AR, opracowała dla tego modelu niestandardowe okulary AR, które mogą wyświetlać efektywny ekran o przekątnej 201 cali z odległości 6 metrów.
W trakcie konferencji pokazano także ulepszone modele 2022 ES8, ES6 i EC6. Są one wyposażone w cyfrowy system NIO. Ulepszenia obejmują tzw. cyfrowy kontroler kokpitu, czujniki z ulepszonymi możliwościami obliczeniowymi i detekcyjnymi oraz większą elastyczność dla przyszłych funkcji. Ponadto gama oferuje w standardzie ponad 100 funkcji zapewniających komfort, bezpieczeństwo i inteligentne funkcje oraz do 200 kombinacji materiałów do wyboru.
Źródło: na podstawie nio.com