UDOSTĘPNIJ

Busnex, który jest przedstawicielem chińskiego producenta elektrycznych autobusów Yutong i pochodzących również z Państwa Środka elektrycznych samochodów osobowych SERES, coraz lepiej radzi sobie na polskim rynku.

O planach sprzedażowych, budowie sieci dilerskiej i nowym modelu BEV, który pojawi się jeszcze w tym roku mówi w rozmowie z ORPA.Pl Marcin Kucharski Prezes Busnex Poland oraz Simonas Ramanauskas, Prezes Busnex UAB.

Paweł Mazur: O Busneksie jest ostatnio dość głośno za sprawą autobusów elektrycznych Yutong, których jesteście przedstawicielem. Ile udało się sprzedać w Polsce tych pojazdów do tej pory i jakie są plany sprzedażowe na 2022 i 2023 rok?

Marcin Kucharski: Jak do tej pory udało nam się zakontraktować 33 autobusy. W 2022 roku chcemy tę liczbę podwoić, a w 2024 roku złamać barierę 100 sztuk.

Marcin Kucharski Prezes Busnex Poland

Jaką przewagę macie w tym segmencie nad konkurencją. A jest ona silna, choćby z sprawą firmy Solaris? Jakie modele elektrycznych e-busów oferujecie?

Naszą niewątpliwą przewagą jest największy zasięg na jednym ładowaniu, długa gwarancja oraz krótki termin dostawy oraz konkurencyjna cena. W swojej ofercie mamy autobusy miejskie o długości od 9 do 18 metrów oraz autobusy szkolne i międzymiastowe.

Busnex, to też elektryki osobowe. Jak sprzedaje się model SERES? Jakie są plany sprzedażowe na ten i rok przyszły?

Simonas Ramanauskas: Już 9 dilerów zajmuje się sprzedażą i serwisem SERESa. SERES to wciąż nowa marka na polskim rynku, ale widzimy, że z dnia na dzień znajduje klientów. Plany są duże i postaramy się je zrealizować. Do tej pory nabywców znalazło 130 egzemplarzy do końca roku planujemy dostarczyć 300. Przyszły rok to plany znacznego zwiększenia sprzedaży

I w tym przypadku zapytam o przewagi. Czym chcecie przyciągnąć polskiego klienta?

Mamy wyprodukowane samochody na naszym składzie w Wilnie, więc największą zaletą jest fakt możliwości dostarczenia samochodu dla klienta docelowego w ciągu dosłownie kilku dni. SERES 3 ma jedyną i niepowtarzalną specyfikację, jedynie kolor zewnętrzny może być wybrany. To bardzo ułatwia proces zamawiania i konfekcjonowania samochodów. SERES 3 posiada najnowocześniejszy typ baterii bezkobaltowej, posiada pięcioletnią gwarancję na auto oraz ośmioletnią na baterię.

Z iloma dealerami w Polsce podpisaliście do tej pory umowy? Ilu docelowo chcecie mieć partnerów?

Do tej pory mamy podpisane umowy z 8 dużymi grupami dilerskimi. Posiadamy 11 salonów wraz z serwisami w 9 województwach. Planujemy posiadać po jednym salonie z serwisem w każdym województwie.

Wieść niesie, że niebawem doczekamy się kolejnej, zmodyfikowanej odsłony modelu Seres, w której ponoć zostaną wyeliminowane występujące niedociągnięcia? Jakie zmiany nas – klientów czekają i kiedy odnowiony model pojawi się na rynku polskim?

Tak, już od wrześniowej produkcji SERES 3 będzie wyposażony w przednie reflektory oparte na technologii LED jak również system inforozrywki będzie uzupełniony w funkcjonalność Car Play. Planujemy również pod koniec roku zaprezentowanie nowego modelu SERES SF 5. Samochodu większego, z większą baterią i jeszcze większym zasięgiem.

Czy i kiedy możemy się spodziewać na polskim rynku innych modeli? Jakie to będą propozycje i w jakich przedziałach cenowych?

Jak już wspomniałem, mamy plan wprowadzenia nowych modeli, ale obecna sytuacja międzynarodowa powoduje znaczne wzrosty cen komponentów jak również baterii, zatem o przedziałach cenowych za wcześnie na informację.

Simonas Ramanauskas Prezes Busnex UAB

Jak ocenia Pan rozwój elektromobilności w Polsce? Jakie widzi Pan szanse, jakie zagrożenia?

Przechodzenie branży motoryzacyjnej jest nieuniknione. Producenci wprowadzają coraz więcej modeli zero-emisyjnych BEV. Polska jest również krajem, w którym elektromobilność się rozwija. Jednakże ze względu na małą jeszcze sieć stacji ładowania, przed nami długa droga do komfortu podróżowania samochodem elektrycznym po Polsce.

Jakimi argumentami producenci samochodów z Azji mogą dziś konkurować z producentami europejskimi? Pytam oczywiście o segment BEV.

Sądzimy, że możemy konkurować w każdym aspekcie. Od doskonałej jakości wykonania, najnowocześniejszym technologiom, po dostępność i konkurencyjną cenę.

Dziękuję Panom za rozmowę.
Paweł Mazur

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA