Niemiecki producent poinformował, że marki Volkswagen, Cupra, Seat i Skoda zaoferują proste taryfy, umożliwiając klientom ładowanie po stałych cenach w całej sieci ładowania. Dzięki temu firma zapewni przejrzystość kosztów. Koncern rozbudowuje europejską sieć ładowania. Kierowcy samochodów elektrycznych mogą obecnie korzystać z ponad 310 000 punktów ładowania w całej Europie, w tym z około 10 000 szybkich ładowarek w ponad trzech tysiącach lokalizacji. Dzięki aktualizacji oprogramowania system Plug&Charge będzie dostępny od połowy 2022.
Bez ograniczeń
– W erze błyskawicznie rozwijającej się elektromobilności ładowanie i energia mają kluczowe znaczenie. Na przykład dla wielu klientów, którzy rozważają zakup samochodu elektrycznego koniecznością jest ładowanie w domu. Nie chcemy takich ograniczeń. Dlatego w ramach strategii NEW AUTO, z myślą o naszych klientach inwestujemy w komfort, jakość i rozbudowę sieci ładowania. Jest to wspólny wysiłek naszych marek i całej Grupy. Celem jest zachęcenie jak największej grupy klientów do przesiadki na auto elektryczne – powiedział Thomas Schmall, członek zarządu Grupy Volkswagen ds. technologii i dyrektor generalny Volkswagen Group Components.
Budowa ekosystemu
– W ramach strategii NEW AUTO konsekwentnie dążymy do celu, którym jest pozycja lidera rynku elektromobilności. W tym celu budujemy kompletny ekosystem dla naszych klientów, który obejmuje również ładowanie. Chcemy zaoferować im w pełni zintegrowane, wygodne i pozytywne wrażenia z ładowania, których nie znajdą nigdzie indziej – uzupełnił Hildegard Wortmann, członek zarządu Grupy Volkswagen ds. sprzedaży.
Trzy podstawowe taryfy
W przyszłości klienci będą mogli wybierać spośród trzech podstawowych taryf, w każdej z nich cena za kilowatogodzinę będzie stała. Nowe taryfy dotyczą klientów We Charge (Volkswagen), Powerpass (Skoda), Easy Charging (Seat/Cupra) oraz Elli i oferują dobre warunki na szybkich ładowarkach Ionity. Stawki w poszczególnych krajach mogą się różnić, ale jak podkreśla producent, zawsze są stałe. Za wszystkie działania, związane z ładowaniem i energią odpowiada spółka Elli, należąca do Grupy Volkswagen.
– Chcemy zaoferować naszym klientom jak najlepsze warunki ładowania i sprawić, by jeździli samochodem elektrycznym wszędzie, gdzie to możliwe. Dlatego położyliśmy nacisk na przejrzystość cen, rozbudowę sieci i podniesienie komfortu ładowania. Dzięki programowi ‘Wybrany partner’ będziemy oferować kierowcom samochodów elektrycznych szybki i przejrzysty przegląd najlepszych opcji ładowania na ich trasie. Z pewnością przełoży się to na rozwój sieci stacji ładowania – powiedział Elke Temme, prezes zarządu Volkswagen Group Charging GmbH (Elli) i wiceprezes ds. ładowania i energii Volkswagen Group Components.
Aktywacja przez aktualizację
Funkcja Plug&Charge będzie aktywowana od połowy roku poprzez aktualizację oprogramowania we wszystkich samochodach marek wolumenowych, zbudowanych na platformie MEB. Po podłączeniu kabla na stacji auto będzie rozpoznawane (zgodnie z normą ISO 15188), a proces ładowania rozpocznie się automatycznie. System Plug&Charge będzie działać m.in. na stacjach IONITY, Aral/BP, E.ON i Iberdrola.
Samochodowy bank energii
Ładowanie i energia stanowią teraz bardzo ważną część działalności Grupy Volkswagen. Firma inwestuje w rozwój otwartej sieci szybkiego ładowania na całym świecie. Do 2025 roku w Europie, Chinach i USA planowane jest stworzenie wraz z partnerami około 45 000 punktów szybkiego ładowania. Oferta Grupy obejmuje również całą gamę rozwiązań w zakresie ładowania dla klientów prywatnych i firm – od własnego wallboxa i elastycznej stacji szybkiego ładowania po usługi ładowania i innowacyjne, inteligentne taryfy energii ze źródeł odnawialnych. Kolejnym krokiem będzie uczynienie z samochodu elektrycznego mobilnego banku energii.
Źródło: na podstawie Volkswagen