audi.press-bank.pl, materiały własne
Wszystkie jednostki napędowe nowego Audi A7 Sportback zostaną standardowo wyposażone w system mild hybrid (MHEV), który ma zapewniać wyższą wydajność i większy komfort.
Silniki V6 skompilowano z nową pokładową siecią elektryczną o napięciu 48 V. Jednostka alternator – rozrusznik (RSG) współpracuje w takim układzie z akumulatorem litowo-jonowym i podczas hamowania osiąga moc rekuperacji nawet 12 kW. Czterodrzwiowe coupé przy prędkościach od 55 do 160 km/h może toczyć się na jałowym biegu z wyłączonym silnikiem, a RSG jest w stanie w sposób płynny uruchomić go ponownie.
Poszerzone zostały także możliwości systemu start-stop. Funkcja ta uaktywnia się teraz przy prędkości 22 km/h. Gdy tylko pojazd przed nami ruszy, dane pozyskiwane z kamery zamontowanej w przodzie A7 dają sygnał do ponownego włączenia silnika. W rzeczywistych warunkach drogowych technika MHEV obniża zużycie paliwa o 0,7 litra na 100 km.
Pojazd zostanie ponadto wyposażony m. in. w system autonomicznego wjazdu do garażu i parkowania. Podstawowym silnikiem będzie trzylitrowy, sześciocylindrowy TFSI o mocy 340 KM, zapewniający przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,3 s oraz prędkość maksymalną 250 km/h.
Kolejne cztero- i sześciocylindrowe, benzynowe oraz wysokoprężne jednostki napędowe, pojawią się w ofercie już po rozpoczęciu produkcji samochodu.
Nowe A7 Sportback pojawi się na rynku w I kwartale 2018 r.