Dongfeng Honda właśnie zaoferowała w przedsprzedaży dwie wersje e:NS1 o zasięgu odpowiednio 420 km i 510 km. Rezerwacja kosztuje zaledwie 30 USD. Auta mieszczą się w przedziale cenowym od 180 000 do 210 000 RMB (28 000 USD do 33 000 USD). Otwarcie przedsprzedaży to jasny sygnał, że japoński producent będzie chciał szybko odrobić „straty” na najbardziej chłonnym oraz największym rynku EV na świecie.
Z informacji jakie opublikowała Dongfeng Honda (spółka joint venture utworzona przez Hondę i Dongfeng Motor) wynika, że klienci, którzy zarezerwują samochód od dziś, czyli 18 marca do 10 kwietnia br., otrzymają dodatkowe bonusy, w tym bezpłatny pakiet ładowania i pięć lat bezpłatnych aktualizacji OTA.
Potencjalni nabywcy mogą zarezerwować samochód, wpłacając jedynie 188 RMB (30 USD). To znacznie mniej niż żądają inni producenci elektryków w Chinach, gdzie wpłata startowa zaczyna się od około 1000 RMB (160 USD).
Odbiór wiosną
Honda od końca ubiegłego roku zintensyfikowała wysiłki na rzecz wejścia na rynek Chinki. Firma najpierw zaprezentowała chińskim klientom swoją czysto elektryczną markę pojazdów e:N, gdzie „e” oznacza Energize and Electric, a „N” odnosi się do New and Next. Dwa modele produkcyjne pod marką – Dongfeng Honda e:NS1 i GAC Honda e:NP1 będą dostępne wiosną 2022 tego roku. Firma wyprodukuje je jeszcze w zakładach „zewnętrznych”.
Ekspansja na rynek chiński rozpoczęła się w październiku 2021 roku, kiedy to Honda ogłosiła plan swojej „strategii elektryfikacji w Chinach”. Zaprezentowano wtedy nowe auta BEV marki: dwa modele produkcyjne i trzy koncepcyjne. Ponadto koncern poinformował, że wszystkie nowe modele, które wprowadzi w Chinach po 2030 roku, będą zelektryfikowane.
Kolejne modele w chińskiej fabryce
Honda zadeklarowała też, że w ciągu najbliższych pięciu lat wprowadzi do Chin 10 modeli EV marki Honda – „serię e:N”. Pierwsze dwa właśnie wchodzą na rynek. Auta, które pojawią się od 2024 roku będą produkowane już w nowej fabryce. Honda poza budową nowego zakładu rozpoczęła także wzmacnianie swojej sieci sprzedaży w Chinach. Koncern tworzy m. in. nowe punkty sprzedaży swoich aut elektrycznych we wszystkich większych miastach.
Nową, dedykowaną fabrykę pojazdów elektrycznych (EV). Firma zbuduje „aby zapewnić wystarczający system produkcyjny i możliwości w ramach przygotowań do rozszerzenia swojej oferty pojazdów elektrycznych w nadchodzących latach”.
Zakład ma rozpocząć produkcje w 2024 r. Dedykowana fabryka pojazdów elektrycznych zostanie zbudowana w strefie rozwoju gospodarczego Wuhan w prowincji Hubei w Chinach. Będzie miała powierzchnię 630 000 metrów kwadratowych. Jej docelowa zdolność produkcyjna ma wynosić 120 000 sztuk.
Elektryki od A do Z
Fabryka będzie zdolna do przeprowadzenia procesów produkcji pojazdów elektrycznych od początku do końca. Możliwe będzie więc w tym zakresie: tłoczenie, spawanie, malowanie, montaż i przeprowadzenie pełnej kontroli pojazdów.
Ponadto nowy zakład będzie proaktywnie realizować inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju, które będą obejmować wykorzystanie odnawialnych źródeł energii, takich jak energia słoneczna, wykorzystanie wody z recyklingu itp. Honda zapowiedziała, że chce kontynuować przyspieszanie wysiłków na rzecz elektryfikacji w celu osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku.
Źródło: na podstawie global.honda, cnevpost.com