UDOSTĘPNIJ

Jak wynika z danych opublikowanych przez Chińskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (CAAM) sprzedaż nowych pojazdów elektrycznych (NEV) w Chinach w lutym wyniosła 334 000 sztuk. To oznacza wzrost o 184,3% rok do roku. Jednocześnie jest to o 22,6% mniej niż w styczniu tego roku.

Jeśli chodzi o sprzedaż nowych samochodów osobowych z napędem elektrycznym to w lutym sięgnęła ona liczby 321 000. To oznacza wzrost o 182,2% rok do roku. Wśród nich sprzedaż samochodów wyłącznie elektrycznych (BEV) osiągnęła poziom 246 000 sztuk, co oznacza wzrost o 154,5% rok do roku. Sprzedaż hybryd typu plug-in wyniosła 75 000 sztuk, co oznacza olbrzymi wzrost aż o 338,6% rok do roku.

Wzrost produkcji i eksportu

Chińskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów poinformowało jednocześnie, że produkcja aut NEV w Chinach w lutym wyniosła 368 000 sztuk, co oznacza wzrost o 197,5% rok do roku. Warto w tym miejscu zauważyć, że liczba ta jest większa niż suma sprzedanych samochodów. Może to oznaczać, że Chiny częściowo przezwyciężyły kłopoty związane z łańcuchem dostaw z którymi wciąż boryka się większość producentów aut. Jeśli chodzi o eksport pojazdów NEV, to wyniósł on w lutym 48 000 sztuk. To także więcej o 273,7 niż w analogicznym okresie 2021 roku. Jednak o 13,1 procent mniej niż w styczniu tego roku.

Jak wynika z opublikowanych danych, sprzedaż wszystkich pojazdów w Chinach w lutym wyniosła 1,737 mln sztuk, co oznacza wzrost o 18,7% rok do roku. Natomiast w stosunku do stycznia był to spadek o 31,4%. Ogółem sprzedaż samochodów osobowych wyniosła 1,487 mln sztuk, o 27,8% więcej niż rok do roku i o 32% mniej niż w styczniu.

Wojenny problem

Według Chińskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów, miejscowi producenci aut reagują na szybki rozwój rynku. Większość z nich przyspiesza tempo wprowadzania nowych produktów i oczekuje się, że chiński rynek motoryzacyjny będzie wykazywał stały wzrost w pierwszym kwartale.

Chińczycy zwracają jednak uwagę, że cała branża stoi w obliczu złożonego problemu związanego z wojną w Ukrainie. To kolejna niewiadoma, która może mieć znaczny wpływ na produkcję podobnie jak to miało miejsce w przypadku pandemii COVID – 19 i niedoborów chipów czy rosnących kosztów surowców.

Pozostajemy z ostrożnym optymizmem co do rozwoju branży, jednocześnie doradzając firmom, aby w odpowiednim czasie zwracały uwagę na zmiany w sytuacji wewnętrznej i zewnętrznej” – napisał w swoim raporcie CAAM.

Źródło: na podstawie cnevpost.com, caam.org.cn

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA