Izraelski dostawca technologii bezprzewodowego ładowania pojazdów BEV w ruchu drogowym ogłosił, że rozpoczyna w USA projekt demonstracyjny. Firma na torze w Utah wybuduje odcinek jezdni wyposażonej w technologię ładowania indukcyjnego pojazdów elektrycznych podczas jazdy. Pierwszy odcinek komercyjny udostępniony zostanie w przyszłym roku w Detroit. Electreon wdrożył już taki projekt m.in. w Izraelu, ładujący indukcyjnie 200 autobusów.
Technologia ładowania indukcyjnego firmy Electreon latem tego roku zostanie zainstalowana na torze testowym ASPIRE w North Logan w stanie Utah na terenie Utah State University (USU). Będzie to pierwsza prezentacja tej technologii przez firmę w Ameryce Północnej. Uruchomienie odcinka testowego wiąże się z przyszłorocznym wdrożeniem technologii Electreona na drodze publicznej w Stanach Zjednoczonych. Ładująca pojazdy jezdnia powstanie w Detroit – w ramach partnerstwa między innymi z Departamentem Transportu Michigan.
50 metrów ładowania w ruchu
50-metrowy odcinek demonstracyjny będzie składać się z „wyposażenia” do dynamicznego bezprzewodowego ładowania drogowego. Odpowiedni sprzęt do ładowania po stronie pojazdu zostanie zainstalowany w ciężarówce Kenworth.
Odcinek będzie funkcjonować jako obiekt demonstracyjny dla departamentu transportu, obecnych i potencjalnych partnerów branżowych, a także potencjalnych i przyszłych partnerów i klientów Electreon. Producent wykorzysta również ten projekt jako stanowisko testowe do wdrażania w przyszłości programów integracji specjalnego wyposażenia pojazdów z producentami samochodów.
Po Europie czas na USA
– Do tej pory Electreon zademonstrował już technologię bezprzewodowego ładowania w czterech programach pilotażach w Europie. Teraz możemy rozpocząć nasze pierwsze wdrożenie w USA wraz z naszym partnerem Centrum Badań Inżynieryjnych Aspire, pokazując funkcjonalność naszej infrastruktury na drogach. Ten projekt pozwoli nam rozpocząć współpracę z partnerami i klientami w celu opracowania zarówno pilotażowych jak i komercyjnych projektów w całym kraju – powiedział Stefan Tongur, wiceprezes ds. rozwoju biznesu Electreon w Ameryce Północnej.
Kolejne odcinki są już zaplanowane
Electreon w ramach projektu demonstracyjnego współpracuje z firmą Aspire, które specjalizuje się w projektach związanych z emobilnością. Kooperacja ma po części na celu walidację dynamicznych rozwiązań technologii bezprzewodowego ładowania. Jest to robione z myślą o kilku kolejnych planowanych projektach pilotażowych, w tym Utah Inland Port Authority w Salt Lake City oraz Central Florida Expressway w Orlando.
– Wierzymy, że nasze innowacyjne projekty wesprą plan narodowej drogi do przyjęcia pojazdów na napędy elektryczne. Projekt przyniesie też korzyści w sferze ekonomicznej i środowiskowej dzięki taniej i ogólnodostępnej infrastrukturze ładowania – powiedział Regan Zane, dyrektor Centrum Aspire.
Drogi ładują już autobusy w Izraelu
Electreon i Aspire w ramach wdrożenia projektu w USA współpracują z Kiewit Corporation, jedną z największych firm inżynieryjno-budowlanych w Ameryce Północnej. Kiewit ma zapewnić nadzór nad procesem instalacji i budowy dróg ładujących samochody elektryczne. Natomiast Kenworth Truck Company, dostarczyła do USU pojazd klasy 8 Kenworth T680 Classic do integracji z systemem Electreon na torze testowym.
Electreon jest jednym z niewielu aktywnych rozwiązań dynamicznego ładowania dostępnych obecnie na rynku, z projektami obejmującymi cały świat, w tym zelektryfikowanymi drogami ładującymi 200 autobusów w Izraelu, a także innymi projektami we Włoszech, Niemczech, Szwecji, a teraz w Utah i Michigan.
Źródło: na podstawie usu.edu