Prototyp wykonanej z ekologicznych komponentów stacji ładowania został opracowany przez firmy Siemens i Nexii. Jest zaprojektowany z myślą o elektryfikowaniu flot, czy infrastrukturze np. na stadionach piłkarskich. Nowatorska, modułowa konstrukcja umożliwia szybką instalację na dużą skalę w celu zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania na infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych.
Siemens USA już w ubiegłym roku zapowiedział, że zelektryfikuje swoją flotę 10 000 pojazdów do 2030 roku. Firma zadeklarowała też budowę własnej sieci punktów ładowania. Teraz te plany nabierają realnych kształtów. To odpowiedź na oczekiwania rządu USA, który chciałby aby do 2030 roku w kraju funkcjonowało 500 000 punktów ładowania.
Instalacja w trzy dni
Tempo rozwoju rynku e mobilności także w USA bardzo przyśpiesza. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie Siemens i Nexii Building Solutions przedstawiły prototypowy punkt ładowania pojazdów elektrycznych, opracowany i opatentowany do ładowania dużej liczby pojazdów elektrycznych w warunkach zewnętrznych. Został zaprojektowany i opracowany w ciągu sześciu miesięcy. Instalacja prototypu w centrum badawczo-rozwojowym Siemensa ds. produktów elektrycznych i rozwiązań eMobility trwała zaledwie trzy dni.
Zbudowano go przy użyciu ekologicznego materiału budowlanego Nexiite, który ma właściwości porównywalne do betonu ze znacznie mniejszą zawartością węgla. Konstrukcja odporna na warunki atmosferyczne może być stosowana w różnych przestrzeniach od małych parkingów biurowych po stadion piłkarski.
Infrastruktura włożona w szkielet
Materiał nazwany Nexiite został wykorzystany do stworzenia pionowej struktury do obsługi systemów szynowych Siemens, które łączą się w celu zasilania ładowarek EV. Infrastruktura ładowania jest „włożona” bezpośrednio do Nexiite. Sprzęt do dystrybucji zasilania jest produkowany w centrum produkcyjnym firmy Siemens w Spartanburgu w Południowej Karolinie.
Zastosowanie Nexiite nie tylko zmniejsza wpływ jednostki EV na otoczenie, a jego konstrukcja naziemna pozwala również na zminimalizowanie zakłóceń środowiskowych.
– Wraz z ciągle rosnącym zapotrzebowaniem na infrastrukturę EV w Stanach Zjednoczonych i poza nimi dostrzegamy realną potrzebę szybkiego wdrażania, skalowalności, łatwej konserwacji i niezawodności. (…). Nieustannie rozwijamy i wdrażamy infrastrukturę, która umożliwi naszemu krajowi przyjęcie pojazdów elektrycznych na dużą skalę. Technologie takie jak ten system są dowodem, że ogólnokrajowa sieć EV nie jest poza zasięgiem, a my pomagamy ją urzeczywistnić – powiedział John DeBoer, szef Siemens eMobility w Ameryce Północnej.
– Budownictwo i transport to obecnie dwa największe źródła emisji dwutlenku węgla napędzające zmiany klimatyczne. Współpraca firm Siemens i Nexii pokazuje siłę szybkiego tworzenia pomysłów i opracowywania rozwiązań dla największych problemów obecnego świata. Cieszymy się, że możemy zaprezentować nasz prototyp ładowarki EV – powiedział Stephen Sidwell, współzałożyciel i dyrektor generalny Nexii.
Wielkie plany Siemensa
Siemens i Nexii rozpoczęły współpracę we wrześniu 2021 r. w ramach zintegrowanego programu partnerów technologicznych Nexii. Ekologiczne punkty ładowania to pierwszy wspólny projekt, który trafią na rynek jeszcze w tym roku. Następne mają pojawić się jeszcze w tym i kolejnym, 2023 roku.
Siemens, w maju ubiegłego roku zapowiedział, ze zelektryfikuje swoją flotę 10 000 pojazdów do 2030 roku. Firma będzie też budowała własną sieć ładowania pojazdów EV oraz wspierała amerykański „zielony” przemysł samochodowy.
Przypomnijmy, że American Jobs Plan, przewiduje aż 174 mld USD na dziedziny związane z pojazdami elektrycznymi. Pieniądze przeznaczone zostaną na „pobudzenie krajowych łańcuchów dostaw” w celu rozwoju i wsparcia amerykańskich producentów pojazdów elektrycznych. Część z tych pieniędzy przeznaczone zostanie na wsparcie przedsiębiorstw oraz pomoc stanową lub lokalną w budowie 500 000 stacji ładowania do 2030 r.
Źródło: na podstawie nexii.com, własne