Po pięciu latach pac, zbliża się debiut jednego z bardziej oczekiwanych przez rynek „elektryków” w tym roku. Mowa oczywiście o ID.Buzz Volkswagena, którego premiera w dwóch odsłonach zapowiedziana została na 9 marca. Współczesny model wzorowany na słynnym Bulli, zostanie zaprezentowany jako pięciomiejscowe auto osobowe oraz van pod nazwą Cargo. Obie odmiany zadebiutują z akumulatorami o pojemności 82 kWh (77 kWh netto). Źródłem napędu będzie zamontowany w tylnej osi silnik o mocy 204 KM. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny od startu i wynosi 310 Nm. Prędkość maksymalna będzie ograniczona do 145 km/h. Producent nie ujawnił jeszcze zasięgu auta. W roku przyszłym oferta zostanie uzupełniona o model z wydłużonym rozstawem osi. Produkcja ma ruszyć w pierwszym półroczu a sprzedaż w Europie jesienią.
Ostatnie testy
Koncern przeprowadza ostatnie testy prototypów modelu ID. Buzz, a flota przedprodukcyjnych samochodów podróżuje po Europie. Są one sprawdzane w warunkach, z którymi będą się mierzyć każdego dnia w Barcelonie, Paryżu, Londynie, Amsterdamie, Kopenhadze, Hamburgu i Hanowerze.
– Zanim ruszymy z seryjną produkcją ID. Buzz, testy z użyciem praktycznie takich samych samochodów, które wkrótce zaczną zjeżdżać z taśmy produkcyjnej dostarczą nam bezcennych danych, co z kolei pozwoli nam na ewentualne wprowadzenie ostatnich poprawek – powiedział Kai Grünitz, odpowiedzialny za rozwój samochodów w marce Volkswagen Samochody Dostawcze.
Inspirowany T1
Obie wersje ID. Jak podkreśla producent czerpią z charakterystycznego stylu T1, czyli oryginalnego Bulli. Są to więc ekstremalnie krótkie zwisy nadwozia, maksymalne wykorzystanie przestrzeni, klasyczny podział nadwozia na górną i dolną część oraz charakterystyczny przód z przetłoczeniem w kształcie litery V. I tak jak oryginalny Bulli, ID. Buzz również ma napęd na tylne koła. Pomimo licznych nawiązań do wspaniałej historii modelu Bulli, awangardowy ID. Buzz nadaje elektrycznej motoryzacji nowe oblicze. ID. Buzz nie jest zbudowany na bazie auta spalinowego, a był projektowany jako elektryczny od samego początku
Na platformie MEB
Model jest zbudowany na bazie platformy podłogowej MEB. Obie odmiany ID. Buzz zadebiutują z akumulatorami o pojemności 82 kWh (77 kWh netto). Źródłem napędu będzie zamontowany w tylnej osi silnik o mocy 204 KM. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny od startu i wynosi 310 Nm. Prędkość maksymalna będzie ograniczona do 145 km/h. Nie ma jeszcze ostatecznych danych na temat zasięgu pojazdu. Duże zalety ID. Buzz to nisko umieszczony środek ciężkości i zwrotność – średnica zawracania wynosi nieco ponad 11 m.
192 mm krótszy od T6.1
Odmiany ID. Buzz i ID. Buzz Cargo ze standardowym rozstawem osi (2988 mm), które zadebiutują w tym roku mają zaledwie 4712 mm długości. Dla porównania – rozstaw osi nowego modelu jest o zaledwie 2 mm krótszy od Volkswagena T6.1, który ma 4904 mm długości. Oznacza to, że długość kabiny obu modeli jest zbliżona, ale ID. Buzz potrzebuje mniej miejsca na parkingu. Auto w wersji osobowej, ma 1937 mm wysokości, a wersja Cargo jest o 1 mm wyższa (dla porównania T6.1 ma 1970 mm wysokości). Obie odmiany ID. Buzz mają tę samą szerokość – 1985 mm (bez lusterek), czyli są o 81 mm szersze od T6.1. Felgi nowego elektrycznego Volkswagena mogą mieć średnicę od 18 do 21 cali.
Miejsca na bagaż w bród
Dzięki platformie MEB oba nowe modele – ID. Buzz i ID. Buzz Cargo zapewniają bardzo dużo miejsca. Pięciomiejscowy ID. Buzz może pomieścić nawet 1121 litrów bagażu przy komplecie pasażerów. W przypadku modelu ID. Buzz Cargo z przegrodą za przednim rzędem siedzeń przestrzeń towarowa to ponad 3,9 m3.
Plug & Charge i dwukierunkowe ładowanie
Inteligentne rozwiązania w zakresie ładowania: dzięki najnowszemu oprogramowaniu linia modeli ID. będzie w przyszłości oferować również funkcję „Plug & Charge”. Dzięki temu ID. Buzz sam uwierzytelni się na stacjach szybkiego ładowania wielu dostawców poprzez złącze ładowania, przekazując wszystkie niezbędne dane – to znacznie wygodniejsze rozwiązanie niż autoryzacja kartą. Samochód będzie też wyposażony w funkcję ładowania dwukierunkowego.
Źródło: na podstawie Volkswagen