Alfa Romeo (Grupa Stellantis) zaprezentowała właśnie nowy model o nazwie Tonale. Wersja plug-in hybrid Q4 ma moc 275 KM i napęd na wszystkie koła. Jej przewidywany zasięg w trybie elektrycznym wynosi do 80 km w cyklu miejskim. Dostępne dwa poziomy elektryfikacji, hybrid i plug-in hybrid, oznaczają pierwszy krok Alfy Romeo w procesie elektryfikacji całej gamy. Auto produkowane jest we Włoszech, w zmodernizowanym zakładzie Giambattista Vico w Pomigliano d’Arco.
Dedykowany silnik
Nowy, czterocylindrowy, 1,5-litrowy silnik Hybrid VGT (Variable-Geometry Turbo) o mocy 160 KM, z turbosprężarką o zmiennej geometrii i bezpośrednim wtryskiem benzyny z ciśnieniem sięgającym 350 bar, debiutuje wyłącznie w hybrydowej wersji Tonale. Wersje hybrydowe są dostępne w dwóch poziomach mocy, 130 KM i 160 KM, w obu przypadkach z napędem na przednie koła, nową, 7-stopniową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem oraz wbudowanym silnikiem elektrycznym „P2″ o mocy 48 V i momencie obrotowym 55 Nm, który może napędzać koła nawet przy wyłączonym silniku spalinowym. Samochód może ruszać i jechać w trybie elektrycznym przy niskich prędkościach oraz podczas parkowania i turystycznej jazdy.
Plug-in najmocniejszy w gamie
Czteropędowa wersja plug-in hybrid Q4 ma moc 275 KM. Zasięg auta w trybie elektrycznym wynosi do 80 km w cyklu miejskim. Jest to jak podkreśla włoski producent najmocniejsza i najbardziej wydajna wersja w gamie, która przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy. Zaawansowany układ hybrydowy łączy 1,3-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy MultiAir z rodziny Global Small Engine, zapewniający napęd na przednie koła, z silnikiem elektrycznym napędzającym tylne koła. System jest wyposażony w akumulator o pojemności 15,5 kWh. Pełne naładowanie akumulatora trwa 2,5 godziny, w przypadku korzystania z szybkiej ładowarki o mocy 7,4 kW.
W kierunku zrównoważonej mobilności
Alfa Romeo Tonale jest dostępna z silnikami hybrydowymi, które podkreślają konkretne zaangażowanie marki w budowanie bardziej zrównoważonej mobilności przyszłości. Jest to jak zaznacza producent, naturalna ewolucja Alfy Romeo na drodze do synergii napędu, będącego w stanie poprawić osiągi i dynamikę jazdy, przy poszanowaniu środowiska naturalnego.
Źródło: na podstawie Stellantis