bosch-presse.de, materiały własne
Bosch zaprezentował 48-woltową baterię przeznaczoną do zastosowania w samochodach hybrydowych. Podobnie jak w przypadku systemu e-axle, celem konstruktorów było osiągnięcia łatwości integracji produktu z nowymi modelami pojazdów.
Jak powiedział dr. Rolf Bulander, członek zarządu niemieckiego koncernu:
„Bosch jest inkubatorem dla elektromobilności. Pomagamy producentom zredukować czas potrzebny na rozwój i w szybszym wprowadzaniu ich produktów na rynek”.
Nowy rodzaj baterii znajdzie zastosowanie w pojazdach kompaktowych, miejskich oraz w mikrosamochodach.
Produkcja rozpocznie się pod koniec 2018 r.
Według szacunków Boscha, do 2025 r. po drogach będzie się poruszało 15 milionów pojazdów hybrydowych wyposażonych w 48-woltową instalację elektryczną. Niemiecki koncern przewiduje, że nowy produkt będzie się cieszył szczególną popularnością wśród producentów samochodów w Chinach.
Bateria Boscha nie potrzebuje aktywnego chłodzenia a jej obudowę wykonano z tworzyw sztucznych zamiast metalu. Pozwala to na obniżenie kosztów produkcji. Produkt jest przystosowany do odzyskiwania energii z hamowania rekuperacyjnego i przyczynia się tym samym do większej oszczędności paliwa.
Dr. Mathias Pillin, szef działu elektromobilności w Bosch, poinformował, że inwestycje firmy w technologie przeznaczone do pojazdów elektrycznych zaczynają się stopniowo zwracać. Po światowych drogach porusza się obecnie ponad 500,000 samochodów elektrycznych i hybrydowych wyposażonych w podzespoły produkcji niemieckiego koncernu.
Bosch co roku inwestuje w elektromobilność 400 milionów euro.