press.bmwgroup.com, materiały własne
Miesięczna sprzedaż zelektryfikowanych pojazdów Grupy BMW po raz pierwszy przekroczyła poziom 10,000 egzemplarzy.
We wrześniu klienci nabyli 10,786 napędzanych prądem samochodów bawarskiego koncernu (wzrost o 50,5% r/r). Od początku stycznia BMW sprzedało łącznie 68,687 zelektryfikowanych pojazdów (wzrost o 64,2% r/r).
W ciągu trzech pierwszych kwartałów 2017 r. sprzedaż napędzanych prądem samochodów bawarskiej firmy była większa niż w całym 2016 r.
Jak powiedział dr Ian Robertson, członek Zarządu BMW AG, zarządzający Pionem Sprzedaży i Marki BMW, tak dobre wyniki są m. in. zasługą wysokiego popytu na BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid, które na niektórych rynkach stanowi jedną trzecią sprzedaży serii 5 w wersji sedan. Dużą popularnością cieszy się także hybrydowy MINI Cooper S E Countryman ALL4. Od momentu rynkowego debiutu w czerwcu klienci nabyli ponad 2,700 egzemplarzy tego modelu.
Robertson dodał, że do końca 2017 r. sprzedaż zelektryfikowanych samochodów Grupy BMW może osiągnąć poziom 100,000 sztuk.