Amerykański producent samochodów elektrycznych poinformował o podpisaniu protokół ustaleń z firmą Bridgestone, globalnym liderem w dziedzinie opon i ogumienia, dostarczającym rozwiązania dla bezpiecznej i zrównoważonej mobilności – w celu zapewnienia kompleksowych usług posprzedażnych i rozwiązań serwisowych we Francji i Niemczech.
Obie firmy postanowiły rozszerzyć współpracę, po tym jak niedawno japoński producent opon został wybrany na wyłącznego partnera oponiarskiego dla elektrycznego SUV-a Fisker Ocean. W ramach nowego partnerstwa, jako pierwsza firma w branży, Bridgestone wykorzysta swoje kanały sprzedaży detalicznej i serwisowej gotowe do obsługi pojazdów elektrycznych, aby zapewnić klientom marki Fisker we Francji i Niemczech szeroki zakres usług serwisowych w ramach sieci Speedy, Pitstop i Reiff-ABS, które są częścią rozszerzonej sieci sprzedaży detalicznej Bridgestone w Europie. Speedy obejmuje ponad 450 lokalizacji we Francji, natomiast w Niemczech połączenie Pitstop i Reiff-ABS oferuje usługi w ponad 300 punktach na terenie całego kraju. Fisker będzie współpracować z Bridgestone, aby wybrać najbardziej odpowiednie lokalizacje z rozległej sieci serwisowej partnera we Francji i Niemczech, aby zaspokoić potrzeby klientów Fisker.
Europejska ekspansja
– Od 17 listopada 2022 roku uruchomimy produkcję i dostawy SUV-a Fisker Ocean, przy czym Francja i Niemcy będą jednymi z pierwszych rynków europejskich. Partnerstwo z Bridgestone rozwijamy w wielu obszarach naszej działalności i jesteśmy pod ogromnym wrażeniem inwestycji Bridgestone w zrównoważoną mobilność oraz rozwój innowacyjnych produktów i rozwiązań serwisowych dla następnej generacji pojazdów elektrycznych. Fakt, że Bridgestone oferuje cały pakiet kompleksowych usług, opony na pierwszy montaż, obsługę posprzedażną i rozwiązania dla podmiotów działających w sektorze mobilności jest kluczowy. Możliwość korzystania z ich rozległej sieci w celu zapewnienia serwisu naszym klientom będzie miała zasadniczy wpływ na długoterminowy sukces firmy Fisker – powiedział Henrik Fisker, Prezes i Dyrektor Generalny firmy Fisker.
Upowszechnienie elektryków
– Bridgestone wspiera upowszechnianie pojazdów elektrycznych poprzez w pełni zintegrowane podejście. Obejmuje ono rozwój opon premium i technologii oponiarskich dla pojazdów elektrycznych, wraz z dedykowanymi rozwiązaniami dla flot i mobilności. Wiąże się to również z rozwojem kompleksowej sieci sprzedaży i usług gotowych do obsługi pojazdów elektrycznych, która obejmuje serwisowanie, ładowanie oraz usługi mobilne dla pojazdów elektrycznych pod jednym dachem – powiedział Laurent Dartoux, Prezes i Dyrektor Generalny Bridgestone EMIA.
– Zaangażowanie firmy Fisker w zrównoważone technologie i jej misja, aby uczynić pojazdy elektryczne bardziej dostępnymi, doskonale współgrają z naszymi własnymi celami. Partnerstwo z liderami w zakresie innowacji, takimi jak Fisker, jest kluczowym elementem naszego podejścia i jesteśmy dumni, że możemy oddać do dyspozycji ich klientów możliwości naszej sieci detalicznej gotowej do obsługi pojazdów elektrycznych – dodał Dartoux.
Ocean z Graz
Fisker rozpocznie produkcję SUV-a Fisker Ocean 17 listopada 2022 r. w neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla fabryce należącej do firmy Magna-Steyr, partnera produkcyjnego Fisker, w Graz w Austrii. Fisker Ocean, w wersji Sport, został wyceniony (przed lokalnymi dopłatami) na 41 560 euro w Niemczech i 41 900 euro we Francji. Nowy samochód będzie dysponował zasięgiem 250 mil (w cyklu testowym EPA) / 275 mil lub 440 kilometrów (w cyklu testowym WLTP) i będzie wyposażony w innowacyjne rozwiązania technologiczne i przyjazne dla środowiska wnętrze wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. Fisker Ocean Extreme o zwiększonym zasięgu pozwoli na pokonanie dystansu 350 mil (EPA) / 390 mil lub 630 kilometrów (WLTP). W zakresie baterii firma Fisker intensywnie współpracowała z dostawcą, firmą CATL, wykorzystując dwie różne technologie chemiczne, aby zmaksymalizować osiągi i zminimalizować koszty linii Fisker Ocean.
Źródło: na podstawie Bridgestone, Fisker