UDOSTĘPNIJ

Znane są już polskie ceny Mercedesa-AMG EQS 53 4MATIC+.  W rodzimych salonach za model trzeba wyłożyć od 728 600 zł. Wyposażenie dodatkowe może znacznie odchudzić portfel przyszłego użytkownika elektrycznego AMG. Ceramiczne hamulce zamontowane na przedniej osi, to koszt ponad 21 tys. złotych. Za pakiet Premium Plus producent życzy sobie niemal 32 tys. złotych. Lista opcji jest długa. Kierowca do dyspozycji ma moc do 560 kW (761 KM) oraz 578 km zasięgu (WLTP; zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP: 21,4 kWh/100 km). Przez pierwsze 3 lata po zakupie nabywcy modelu mogą bezpłatnie korzystać z usługi Mercedes me Charge.

Z mocą 200 kW

Standardowe wyposażenie EQS-a 53 4MATIC+ obejmuje między innymi w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+, aktywną tylną oś skrętną oraz zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjnymi amortyzatorami. Do seryjnej specyfikacji należą również ekran MBUX Hyperscreen, innowacyjne reflektory DIGITAL LIGHT, pakiet asystenta jazdy Plus, nawigacja, zestaw kamer 360°, panoramiczny dach, a także 21-calowe obręcze AMG z lekkich stopów. Akumulator samochodu ma użyteczną pojemność 107,8 kWh. Na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym (DC) można ładować go z mocą do 200 kW. Maksymalna moc ładowania prądem zmiennym (AC) wynosi 11 kW.

me Charge za darmo

Przez pierwsze 3 lata po zakupie nabywcy EQS-a 53 4MATIC+ mogą bezpłatnie korzystać z usługi Mercedes me Charge, a tym samym i z tzw. zielonego ładowania. Prąd pobrany w ramach korzystania z Mercedes me Charge „wraca” do sieci w postaci energii elektrycznej z odnawianych źródeł. W rezultacie klienci mogą zawsze ładować swój samochód w sposób zrównoważony. Kolejną zaletą jest IONITY Unlimited: wszyscy europejscy nabywcy EQS-a sygnowanego przez Mercedes-AMG mogą bezpłatnie korzystać z sieci szybkiego ładowania IONITY przez 1 rok. Mercedes me Charge zapewnia im zintegrowaną funkcję płatności z prostym rozliczaniem ładowań.

Wyścigowe osiągi

Liczne opcje pozwalają nabywcom na daleko posuniętą indywidualizację swojego EQS-a 53 4MATIC+. Sportową, elektryczną limuzynę można doposażyć na przykład w pakiet AMG DYNAMIC PLUS (20 418 zł), który tymczasowo zapewnia większe moc i moment obrotowy: 560 kW (761 KM) zamiast 484 kW (658 KM) oraz 1020 Nm zamiast 950 Nm. Czas sprintu od 0 do 100 km/h wynosi wtedy tylko 3,4 s zamiast 3,8 s. Pakiet obejmuje nie tylko dodatki z zakresu dynamiki jazdy, takie jak funkcja wyścigowego ruszania RACE START i zwiększenie prędkości maksymalnej z 220 km/h do 250 km/h, ale także sportowy tryb brzmienia AMG SOUND EXPERIENCE (Performance).

Ceramiczne hamulce za dopłatą

Lista opcji obejmuje również ceramiczny, wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy AMG przedniej osi (21 439 zł), który gwarantuje krótkie drogi hamowania, precyzyjną kontrolę siły hamowania oraz maksymalną wytrzymałość nawet w ekstremalnych warunkach. W porównaniu ze standardowymi hamulcami charakteryzuje się ograniczeniem mas nieresorowanych w podwoziu, a co za tym idzie – większa zwinnością prowadzenia. Duże ceramiczne tarcze hamulcowe (440 x 40 mm) na przedniej osi mają kompozytową konstrukcję. Opcję tę wyróżniają zaciski polakierowane na charakterystyczny, brązowy kolor.

Aplikacja na tor

Na życzenie dostępny jest również wirtualny inżynier wyścigowy – AMG TRACK PACE (1276 zł). To specjalna aplikacja, która stanowi element systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX i jest przeznaczona do jazdy po torze wyścigowym. Nieprzerwanie rejestruje ponad 80 specyficznych dla pojazdu parametrów (np. prędkość, przyspieszenie). Ponadto prezentuje czasy okrążeń i różnicę względem czasu odniesienia. Ponieważ określone pozycje na ekranie są prezentowane na zielono lub na czerwono, kierowcy mogą jednym rzutem oka sprawdzić, czy aktualnie są szybsi czy wolniejsi. AMG TRACK PACE można dokupić też jako wyposażenie na żądanie, w ramach późniejszej bezprzewodowej aktywacji w samochodzie.

Długa lista

Pakiet AMG Night za dodatkowe 2859 zł sprawia, że zewnętrzny wygląd EQS-a staje się jeszcze bardziej wyrazisty. Wiele elementów zyskuje tu wykończenie w kolorze czarnym, które – w zależności od odcienia nadwozia – może tworzyć efektowny kontrast lub wpisywać się w stylistykę pojazdu. Należą do nich m.in. obudowy lusterek bocznych, obramowanie bocznych okien, specjalne osłony progów oraz elementy ozdobne przedniego zderzaka. Pakiet uzupełniają przyciemniane, termoizolacyjne tylne szyby.

EQS 53 4MATIC+ jest dostępny także m.in. z hakiem holowniczym (4288 zł) oraz z pakietem „Executive Rear” z komfortowymi tylnymi fotelami (28 534 zł). Poza tym jego nabywcy mają do wyboru dwa pakiety wyposażenia: Premium (9648 zł, obejmuje m.in. wyświetlacz head-up i funkcję zdalnego parkowania) oraz Premium Plus (31 827 zł, obejmuje m.in. wielokonturowe przednie fotele z funkcją wentylacji, podgrzewane koło kierownicy oraz pakiet AIR-BALANCE).

Źródło: na podstawie media.daimler.pl

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA