Mercedes chińskim klientom zaoferuje od nowego roku cztery wersje EQS. Ceny detaliczne auta wahają się od 169 000 USD do 240 000 USD. Elektryk klasy premium może pochwalić się świetnymi parametrami, ma miedzy innymi najniższym współczynnikiem oporu ze wszystkich produkowanych seryjnie pojazdów. Jego cena jest jednak dużo wyższa niż ekskluzywnych modeli lokalnych producentów takich jak Nio czy HiPhi, ale to w końcu Mercedes i za prestiż trzeba godziwie zapłacić!
Producent z siedzibą w Stuttgarcie zaoferuje zamożnym klientom z Państwa Środka cztery wersje modelu EQS w cenach detalicznych od 169 500 UDS (1 079 600 RMB) do prawie 240 USD (1 518 600 RMB). To bardzo dużo, jednak producent w zamian zapewnia wyjątkowe w skali światowej parametry i osiągi. Unikalna konstrukcja nadwozia Mercedes-Benz EQS zapewnia mu niski współczynnik oporu wiatru wynoszący 0,20, co jest najlepszym wynikiem dla pojazdów seryjnych.
Wersja jedno i dwusilnikowa
Mercedes posiada trzy ekrany LED we wnętrzu, a system pokładowy jest wyposażony w 8-rdzeniowy procesor i 24 GB pamięci RAM. Model jest dostępny w wersji jednosilnikowej i dwusilnikowej o mocy odpowiednio 333 KM (245 kW) i 524 KM (385 kW) oraz maksymalnym momencie obrotowym 568 Nm i 855 Nm. Jego dwusilnikowa wersja przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h.
Szybkie ładowanie
EQS jest wyposażony w akumulator o mocy do 111,8 kWh i ma zasięg CLTL do 849 km oraz zasięg WLTP do 780 km. Jego system ładowania oparty jest na 400-woltowym systemie wysokiego napięcia, który może uzupełnić energię od 10 do 80 procent w 48 minut przy ładowaniu prądem stałym 110 kW; może uzupełnić od 10 procent do 80 procent w zaledwie 37 minut w określonych warunkach ładowania.
Porównywalne parametry
EQS ma odpowiednio długość, szerokość i wysokość 5216/1926/1512 mm i rozstaw osi 3210 mm. Dla porównania, chiński model pozycjonujący się w podobnej klasie pojazdów NIO ET7 mierzy 5098/1 987/1 505 mm i 3210 mm w rozstawie osi, czyli dokładnie takim samym jaki ma Mercedes. Natomiast luksusowy HiPhi X innego lokalnego producenta jest pozycjonowany jako „supersamochód” to SUV o wymiarach 5200/2 062/1618 mm i rozstawie osi 3150 mm.
Jest o co „walczyć”
ET7, flagowy sedan lokalnej chińskiej marki pojazdów elektrycznych premium NIO, jest obecnie oferowany w dwóch wersjach z cenami odpowiednio 70 000 USD (448 000 RMB) i 82 000 USD (526 000 RMB). Natomiast najdroższa wersja HiPhi X jest dostępna za 125 000 USD. Oczekuje się, że EQS zostanie oficjalnie wprowadzony do sprzedaży w Chinach na początku 2022 roku. HiPhi X, który wszedł do sprzedaży w maju 2021 roku sprzedał się do tej pory na rynku chińskim w 3 300 egzemplarzach. Jest więc o co „powalczyć”.
Źródło: własne, cnevpost.com