Opel poinformował, że można już składać zamówienia na Astrę szóstej generacji. Po raz pierwszy model jest dostępny w wersji zelektryfikowanej plug-in. Ceny Astry Hybrid zaczynają się od 152 900 zł brutto. Układ hybrydowy zapewnia łączną moc 133 kW/180 KM i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego (zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP1: 1,1–1,0 l/100 km; emisja CO2: 26–22 g/km). W trybie elektrycznym PHEV marki może przejechać do 61 km (WLTP2). Z kolei „benzyniaka” w wersji pięciodrzwiowej producent wycenił na minimum 82 900 zł brutto. Pod maską pracuje trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa (81 kW/110 KM) łączony z sześciobiegową przekładnią manualną. Pierwsze egzemplarze będą gotowe do odbioru wiosną 2022 r. Wkrótce do oferty Opla dołączy kombi Opel Astra Sports Tourer.
– …..Uwagę przykuwa śmiała i przejrzysta stylistyka z przednim panelem Vizor. Ponadto w naszym nowym kompaktowym modelu oferujemy szczególnie niskie zużycie paliwa, innowacyjne technologie oraz szeroki wybór zespołów napędowych z jednostkami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz układem hybrydowym plug-in. Od samego początku klienci mogą zamawiać odpowiednią dla siebie wersję napędu, w zależności od preferencji i profilu użytkowania samochodu — powiedział m.in. Adam Męciński, dyrektor marki Opel w Polsce.
Nowe auto, nowe technologie
Nowy Opel Astra jest deklaracją założeń stylistycznych producenta: jeszcze dynamiczniejsza sylwetka, ścięte, muskularne powierzchnie pozbawione zbędnych ozdób oraz nowe oblicze marki, czyli Opel Vizor. Jak podkreśla producent, wraz z nową Astrą do klasy kompaktowej wchodzą też technologie, innowacje i systemy wspomagające kierowcę, które dotychczas klienci znali tylko z pojazdów reprezentujących wyższe segmenty. Jednym z przykładów jest najnowsza wersja adaptacyjnych, nieoślepiających reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED. System przeniesiony wprost z flagowych Opli Insignia i Grandland składa się ze 168 elementów LED i nie ma odpowiedników w klasie kompaktowej ani średniej.
Zmiany zaszły też we wnętrzu Astry. Dzięki całkowicie cyfrowemu Pure Panelowi wskaźniki analogowe odchodzą do historii. Zastępuje je nowy interfejs człowiek-maszyna (HMI) o nowoczesnej grafice, oferujący klientom klarowne, bardziej intuicyjne doświadczenie. Poszczególnymi funkcjami steruje się poprzez panoramiczny ekran dotykowy, podobnie jak w smartfonie. Nieliczne fizyczne przełączniki służą do regulacji ważnych ustawień, w tym klimatyzacji. Pod względem intuicyjności i łatwości obsługi nowa Astra przewyższa wszystkie dotychczasowe modele Opla.
Zdrowe plecy
Typowy dla marki jest również wyjątkowy komfort siedzenia w nowym kompakcie. Skonstruowane przez firmę Opel przednie fotele z atestem niemieckiego stowarzyszenia na rzecz zdrowych pleców (Aktion Gesunder Rücken e.V.; AGR) oferują dobrą ergonomię, zwłaszcza na dłuższych trasach. Kierowca może liczyć na wsparcie opcjonalnych najnowocześniejszych systemów, takich jak wyświetlacz projekcyjny czy Intelli-Vision zapewniający widok otoczenia pojazdu w promieniu 360 stopni.
Źródło: na podstawie Stellantis