media.renault.com.pl, materiały własne
Grupa Renault ogłosiła utworzenie filii Renault Energy Services. Jej celem będzie wejście do sektora energetycznego i świata inteligentnych sieci energetycznych, które są kluczowym elementem mobilności elektrycznej.
Renault Energy Services zaangażuje się w projekty dotyczące inteligentnych sieci energetycznych (smart grids). Nowa filia skoncentruje się przede wszystkim na opracowywaniu inteligentnych projektów ładowania pojazdów (smartcharging), interakcji między samochodem a siecią energetyczną (vehicle-to-grid) oraz na projektach związanych z drugim życiem baterii.
Gilles Normand, dyrektor ds. samochodów elektrycznych Renault powiedział:
„Powołując Renault Energy Services, wkraczamy w nową erę. Inwestowanie w smart grids jest kluczowym czynnikiem wzmacniającym nasze europejskie przywództwo w dziedzinie pojazdów elektrycznych i wpływa na wzrost znaczenia tego sektora przemysłu”.
Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, Grupa Renault poprzez powołanie nowej filii zamierza wnieść istotny wkład w rozwój inteligentnych sieci energetycznych. Inteligentna sieć energetyczna (smart grid) to sieć dystrybucji energii elektrycznej, która ułatwia przepływ informacji w celu dopasowania wielkości strumienia energii elektrycznej w czasie rzeczywistym i umożliwia bardziej efektywne zarządzanie siecią. Połączone z inteligentnymi sieciami pojazdy elektryczne Renault promują dostępność energii o mniejszej emisji CO2 i tańszej.
Sieci smart grids umożliwiają rozwój technologii inteligentnego ładowania (smartcharging), interakcji między pojazdem a siecią energetyczną (vehicle-to-grid) oraz projektów związanych z drugim życiem baterii:
- Inteligentne ładowanie (smartcharging) dopasowuje sposób ładowania samochodu do potrzeb użytkownika i do oferty energii elektrycznej dostępnej w sieci. Ładowanie z maksymalną mocą następuje wtedy, kiedy podaż energii elektrycznej jest większa niż popyt na nią, na przykład podczas szczytu produkcji energii ze źródeł odnawialnych oraz w okresach, gdy cena energii elektrycznej jest najniższa.
- W systemach vehicle-to-grid pojazdy mogą oddawać prąd do sieci podczas szczytów poboru energii. Pojazdy elektryczne poza możliwością inteligentnego ładowania, mogą również służyć jako tymczasowe jednostki magazynujące energię.
- Nawet po okresie „życia w samochodzie” bateria pojazdu elektrycznego zachowuje duże możliwości magazynowania energii. Renault może ją ponownie wykorzystać w mniej wymagających środowiskach, w tym na potrzeby stacjonarnego magazynowania energii. Wraz z drugim życiem baterii Renault jest w stanie zaspokoić cały wachlarz potrzeb związanych z magazynowaniem energii: począwszy od domów jednorodzinnych po budynki biurowe, budynki przemysłowe lub uczelnie, jak również budynki mieszkalne, a nawet stacje ładowania pojazdów elektrycznych.
Grupa Renault ogłosiła niedawno plan strategiczny Drive the Future na lata 2017-2022.
Zgodnie z nim, francuski koncern zamierza wprowadzić na rynek 8 modeli w pełni elektrycznych i 12 zelektryfikowanych.