Producent kupił licencję od firmy Bluebus (spółka zależna Bolloré Group), dzięki czemu może rozpocząć produkcję i dystrybucję 6-metrowego autobusu elektrycznego. Firma chce dzięki nowemu nabytkowi „zaatakować” niezwykle dynamicznie rozwijający się rynek Bliskiego Wschodu. Według ostatnich szacunków sprzedaż autobusów elektrycznych w tym rejonie w latach 2022-2027 osiągnie 3 miliardy euro. Autobus ma być dostępny także w wersji autonomicznej.
Autobus zostanie przemianowany na Cit-e i będzie produkowany przez sieć licencjobiorców Gaussina. Licencja jest ważna przez 20 lat i jak przyznają nabywcy „pozwoli Gaussinowi zapewnić przewagę konkurencyjną. Celem jest penetracja nowych rynków, z silnym naciskiem na Bliski Wschód, gdzie popyt i przyjęcie inteligentnych i czystych systemów mobilności szybko się rozwija”.
Na pierwszą i ostatnią milę
Cit-e to rozwiązanie transportowe do zastosowań w transporcie prywatnym lub publicznym pierwszej i ostatniej mili, skoncentrowane na bezpieczeństwie i wydajności. Od 2011 roku sprzedawany głównie we Francji, obecnie obsługuje ponad 50 klientów. Przy pojemności 22 osób Cit-e może załadować akumulatory o mocy 90 kW/h i może poruszać się z prędkością do 70 km/h.
Akumulatory na upał
Cit-e jest wyposażony w akumulatory LMP firmy Blue Solutions, filii Grupy Bolloré specjalizującej się w akumulatorach. Produkowane przez Blue Solutions we francuskich i kanadyjskich fabrykach akumulatory LMP są tworzone w technologii litowo-metalowej, która zapewnia im bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa. Charakteryzują się odpornością na temperatury zewnętrzne do 65°C bez chłodzenia. Ich skład, wolny od kobaltu i niklu, gwarantuje niezależność technologii od materiałów, które bardzo trudno poddać recyklingowi lub odzyskaniu. Cit-e ma znaczną przewagę konkurencyjną także dzięki sporej pojemności (może zabrać 22 pasażerów). Dzięki temu koszt na pasażera na kilometr jest szczególnie niski.
Nowe doświadczenie mobilności
Cit-e wyróżnia się jakością i wykończeniem wyposażenia wnętrza, łatwym dostępem dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Na pokładzie dostępnych jest kilka ekranów i tabletów, dzięki czemu pasażerowie mogą wchodzić w interakcje z autobusem lub powiązanymi usługami: określać miejsce docelowe, otrzymywać praktyczne i spersonalizowane informacje itp.
Cit-e także autonomiczny
Platforma Cit-e jest dostępna w wersji autonomicznej „Cit-e Autonomous” i będzie wyposażona w Gaussin Virtual Driver. „Nasze zasoby, znajomość procesów mobilności, światowej klasy partnerzy i podejścia technologiczne uczyniły z nas lidera w branży w dziedzinie autonomicznej jazdy i zwycięzcę 2 lata z rzędu w World Challenge for Self-Driving Transport” – można przeczytać na stronie firmy Gaussin.
Bliski Wschód z atrakcyjną stopą
Według niedawnego badania przeprowadzonego przez Qualiket Research, skumulowana sprzedaż autobusów elektrycznych na Bliskim Wschodzie w latach 2022-2027 osiągnie 3 miliardy euro. A wszystko to przy CAGR (średnia stopa zwrotu z inwestycji w okresie jej trwania) na poziomie ponad 9% napędzanym przez nowe formy inteligentnej mobilności, rozwój inteligentnych miast i integracja czystej i inteligentnej mobilności jako filaru rozwoju gospodarczego i środowiskowego tego regionu.
Źródło: na podstawie gaussin.com, własne