bloomberg.com, volkswagen-media-services.com, materiały własne
Jak poinformował Andreas Renschler, szef Volkswagen Truck & Bus, firma zainwestuje 1,4 miliarda euro w nowe technologie, takie jak napędy elektryczne, systemy autonomicznego prowadzenia oraz oprogramowanie oparte na chmurze.
Elektryczny samochód ciężarowy Volkswagena, nazwany e-Delivery, zacznie zjeżdżać z taśm produkcyjnych w Brazylii począwszy od 2020 r., zaś należące do niemieckiego koncernu MAN i Scania już w przyszłym roku rozpoczną dostawy napędzanych prądem autobusów.
Renschler stwierdził, że udział elektrycznych ciężarówek w rynku wyniesie 5% do 2025 r. Jego zdaniem, kluczową kwestią dla zwiększenia popularności EV w obszarze komercyjnych dostaw towarów jest dalszy rozwój technologii związanej z akumulatorami litowo-jonowymi. Obecnie baterie są zbyt drogie, ciężkie i ograniczają ładowność samochodów ciężarowych.
Renschler dodał, że w kategorii autobusów miejskich właśnie docieramy do granicy opłacalności w porównaniu do rozwiązań konwencjonalnych. Elektryczne samochody dostawcze staną się opłacalne w zakupie i eksploatacji w latach 2020-25, zaś w późniejszym terminie ekonomicznie uzasadnione będzie także kupno i eksploatacja napędzanych prądem ciężarówek.