Niemiecki producent ze Stuttgartu podczas salonu samochodowego LA Auto Show zaprezentuje nową wersję elektrycznego samochodu sportowego Taycan GTS (Gran Turismo Sport) o zasięgu w cyklu mieszanym do 504 km (WLTP). Ceny Taycana GTS dysponującego mocą niemal 600 KM zaczynają się od 574 tys. zł brutto. Model (oraz wersja Sport Turismo) pojawi się w salonach wiosną 2022 r.
Podczas LA Auto Show (19-28 listopada br.) debiutuje także trzecia wersja nadwoziowa pierwszej serii modelowej Porsche w 100% na prąd – to Taycan GTS Sport Turismo. Nowość dzieli sportową sylwetkę i opadającą ku tyłowi linię dachu z rodziną Taycan Cross Turismo.
Dla każdego coś
– Od chwili swojej światowej premiery w 2019 r. gama Porsche Taycan stale się powiększa. Trzy warianty nadwoziowe, każdy dostępny nawet z pięcioma opcjami napędu – każdy znajdzie tu coś dla siebie. W szczególności cieszę się, że mamy teraz również Porsche Taycan z legendarnym pseudonimem GTS. Nowy wariant plasuje się pomiędzy odmianami 4S oraz Turbo, co sprawia, że reprezentuje prawdziwy złoty środek – powiedział Kevin Giek, wiceprezes ds. linii modelowej Taycan.
Ceny Porsche Taycan GTS oraz Porsche Taycan GTS Sport Turismo rozpoczynają się od, odpowiednio 574 tys. zł oraz 578 tys. zł z VAT. Oba warianty trafią do dealerów wiosną 2022 r. Producent deklaruje, że w przyszłości w gamie Porsche Taycan Sport Turismo pojawią się kolejne wersje napędowe.
Mocy nie zabraknie
Porsche podkreśla, że Taycan GTS to sportowy, a zarazem wszechstronny wariant w gamie modelowej producenta. Auto (w trybie overboost, podczas korzystania z Launch Control) dysponuje mocą 440 kW (598 KM). Sprint od zera do 100 km/h w przypadku obu odmian nadwoziowych zajmuje 3,7 s, a ich maksymalna prędkość to 250 km/h. W modelach GTS zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym wynosi 20,3-24,1 kWh/100 km. Zasięg elektryczny w cyklu mieszanym oscyluje w granicach od 424 do 504 km, a zasięg elektryczny w mieście od 524 do 625 km. Jako przedstawiciel najnowszej odsłony Porsche Taycan wariant GTS oferuje szczególnie efektywną strategię jazdy. Ta sama aktualizacja w nowym roku modelowym trafiła do pozostałych wersji modelu. W praktyce zapewnia ona większy zasięg.
Adaptacyjne zawieszenie
Taycan GTS otrzymuje specjalnie przystosowane adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne wraz z Porsche Active Suspension Management (PASM) – z korzyścią dla dynamiki poprzecznej. Także zestrojenie opcjonalnej skrętnej tylnej osi jest jeszcze bardziej sportowe. Charakter nowej odmiany podkreśla zmodyfikowane, „soczystsze” brzmienie układu napędowego – Porsche Electric Sport Sound.
Uniwersalny sportowiec
Debiut Sport Turismo oznacza, że rodzina serii modelowej Taycan obejmuje teraz trzy warianty nadwoziowe. Nowa odmiana jak podkreśla producent jest skierowana do tych, którzy oczekują poziomu codziennej praktyczności, jaki oferuje Taycan Cross Turismo, ale równocześnie zależy im na „asfaltowych” osiągach sportowej limuzyny Taycan. Taycan Sport Turismo łączy sportową sylwetkę, opadającą ku tyłowi linię dachu i funkcjonalny design wariantu Cross Turismo. Przestrzeń nad głowami z tyłu jest tu o ponad 45 mm większa niż w sportowej limuzynie Taycan, a pojemność bagażnika kryjącego się pod dużą tylną pokrywą wynosi przeszło 1200 litrów. Taycan Sport Turismo nie ma jednak off-roadowych elementów designu.
Kontrola nasłonecznienia w opcji
Jako nowe opcjonalne wyposażenie dla Taycana GTS dostępny jest panoramiczny dach z funkcją kontroli stopnia nasłonecznienia. Elektrycznie sterowana ciekłokrystaliczna folia sprawia, że przyciemnienie dachu można regulować, od przezroczystego do matowego – chroni to podróżujących przed oślepianiem bez konieczności zaciemniania wnętrza. Dach jest podzielony na dziewięć segmentów, które można regulować indywidualnie – to pierwsze takie rozwiązanie w branży motoryzacyjnej na świecie. Oprócz ustawień Clear (przezroczyste) i Matt (matowe) można również wybrać opcje Semi (pośrednie) oraz Bold (mocne). Są to predefiniowane wzory z wąskimi lub szerokimi segmentami.
Źródło: na podstawie Porsche