UDOSTĘPNIJ

Firma kurierska powiększy w tym roku flotę o kolejne kilkaset pojazdów elektrycznych, w tym ponad 250 Nissanów e-NV200 oraz 10 eSprinterów Mercedesa, które dołączą do obecnej floty samochodów elektrycznych. Samochody będą wykorzystywane przez kurierów oraz na potrzeby dostaw do paczkomatów w miastach partnerskich programu Green City. Pojazdy spółce dostarcza firma Arval Service Lease Polska.

Ekologiczne paczkomaty

Paczkomaty InPost już są najbardziej ekologiczną formą dostawy, gdyż ograniczają emisję CO2 aż o 75%. Za sprawą przestawienia floty kurierskiej na samochody elektryczne jeszcze bardziej ograniczamy negatywny wpływ logistyki e-commerce na środowisko. Nasz cel tylko na ten rok to ponad 300 elektrycznych samochodów we flocie InPost. Dzięki temu miasta partnerskie programu Green City będą pierwszymi miastami w Polsce, gdzie dostawy do paczkomatów będą realizowane w pełni przez samochody elektryczne – powiedział Rafał Brzoska, Prezes Zarządu InPost.

Ponad 90% pojazdów, które zostaną dostarczone jeszcze w tym roku, stanowią elektryczne Nissany e-NV200 w powiększonej wersji XL Voltia o przestrzeni ładunkowej 10 m3. Za napęd odpowiedzialny jest elektryczny silnik o mocy 109 KM, a wysokonapięciowy akumulator o pojemności 40 kWh zapewnia realny zasięg na poziomie 200 km. Energię można szybko uzupełnić prądem stałym za pomocą złącza CHAdeMO.

Inicjatywa Green City

 InPost po raz kolejny zaufał naszej firmie i ponownie wybrał Nissany e-NV200 – jako pojazdy dostawcze do swojej elektrycznej floty. Przez współpracę Nissan może być częścią inicjatywy „Green City” i przyczyniać się do ograniczania emisji CO2 oraz hałasu w polskich aglomeracjach – powiedział m.in. dyrektor zarządzający Nissan Sales CEE Maciej Klenkiewicz.

Pojazdy dostarcza firma Arval Service Lease Polska. Kontrakt obejmuje czteroletni wynajem pojazdów wraz z pakietem serwisowym, ubezpieczeniem oraz w razie potrzeby samochodami zastępczymi.

Kto pierwszy, ten lepszy

Cieszę się, że Arval i InPost, rozpoczęli współpracę od wynajmu samochodów elektrycznych. Wymiana spalinowych pojazdów dostawczych na elektryczne we flotach takich firm, jak InPost jest nieuchronna. Celem jest nie tylko obniżanie bieżących kosztów i zmniejszanie lokalnych zanieczyszczeń. W perspektywie kilku lat wjazd do centrów miast może być dozwolony wyłącznie dla samochodów zeroemisyjnych. Kto pierwszy przestawi się na ten sposób transportu, zdystansuje konkurencję i zarezerwuje sobie miejsce na rynku – dodał Paweł Racis, dyrektor handlowy z Arval Service Lease Polska.

InPost założona w 1999 roku, posiada sieć paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W 2020 roku InPost obsłużył 249 mln przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów, współpracując z ponad 26 000 e-sprzedawców. Aplikacja mobilna spółki – InPost Mobile ma ponad 6 mln aktywnych użytkowników. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na amsterdamskiej giełdzie Euronext.

Źródło: na podstawie InPost

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA