UDOSTĘPNIJ

Departament Transportu w Los Angeles (LADOT) otrzymał od Kalifornijskiej Komisji Energetycznej dotację w wysokości 6 mln USD na instalację jednego z największych systemów ładowania pojazdów elektrycznych w USA. Pozyskanie funduszy jest konsekwencją deklaracji miejscowych władz przejścia całej floty publicznej na elektryczną do 2028 roku.

Nowy system ładowania stworzony przez LADOT, który zarządza transportem w metropolii będzie wyposażony w mikrosieć słoneczną z magazynami energii w połączeniu ze 104 ładowarkami EV. Departament Transportu wybrał firmy Proterr i Appparent do zainstalowania mikrosieci i ładowarek do autobusów elektrycznych w należącym do agencji Washington Bus Yard. Docelowo będzie zarządzać ładowaniem i ogólnym zużyciem energii dla ponad 100 autobusów elektrycznych.

Instalacje i magazyny energii

Jeśli chodzi o nową stację ładowania, agencja ujawniła, że ​​uruchomi 1,5 megawata zadaszenia słonecznego na dachach i autobusach w połączeniu z systemem magazynowania energii o mocy 4,5 MWh dostarczonym przez firmę Appparent w Washington Bus Yard.  Zasilą one pięć 1,5-megawatowych ładowarek flotowych Proterra ze 104 zdalnymi dozownikami EV do ładowania.

Operatorzy flot potrzebują niezawodnych rozwiązań do ładowania, które pomogą w zasilaniu flot elektrycznych. Ten innowacyjny projekt jest wzorem, w jaki sposób możemy zasilać elektryczne pojazdy w flocie publicznej. Jednocześnie wspieramy nim zrównoważony, czysty transport przyszłości dzięki rozwiązaniom z zakresu energii odnawialnej. Jesteśmy podekscytowani możliwością rozszerzenia korzyści płynących z naszej technologii, aby wesprzeć przejście Los Angeles na zeroemisyjny, elektryczne transport publiczny – powiedział Gareth Joyce, prezes Proterra.

Bez harmonogramu

Mikrosieć będzie wykorzystywać platformę inteligentnego systemu operacyjnego (igOs) firmy Appparent, aby zintegrować infrastrukturę ładowania Proterra z siecią wytwarzającą energię. System będzie również koordynował, w jaki sposób i kiedy autobusy elektryczne będą ładowane energią generowaną z energii słonecznej lub pobieraną z magazynów energii lub alternatywnych przyłączy (tzw. awaryjne ładowanie). Przy siedmiu i pół megawatach mocy ładowania pojazdów elektrycznych projekt jest jedną z największych instalacji ładowania floty w Stanach Zjednoczonych. Na razie jednak agencja nie przedstawiła harmonogramu budowy instalacji.

Zdrowsze jutro

Przypomnijmy, że w 2019 r. miasto Los Angeles zadeklarowało cel, jakim jest osiągnięcie w 100% zelektryfikowanej floty autobusowej do 2028 r. (w ramach swojej mapy drogowej zerowej emisji 2028 2.0 dla obszaru Los Angeles). Amerykańska metropolia chce zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych i zanieczyszczenia powietrza o 25% do Igrzysk Olimpijskich w 2028 roku. Oprócz przejścia na autobusy elektryczne władze LA liczą także, na przejście właścicieli prywatnych samochodów na napędy elektryczne. Mają w tym pomóc zarówno miejscowe jak i rządowe dotacje.

Los Angeles jest na dobrej drodze do osiągnięcia w niedalekiej przyszłości o zerowej emisji. To dzięki naszym inwestycjom w czysty transport. Im więcej pojazdów elektrycznych pojawi się na naszych ulicach już teraz, tym bardziej możemy obniżyć emisje, aby zapewnić zdrowsze, bardziej zrównoważone jutro – powiedział burmistrz LA Eric Garcetti.

Źródło: na podstawie ladot.lacity.org

 

 

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA