Stellantis zapowiada rozpoczęcie produkcji nowej generacji samochodów, które już wkrótce będą produkowane w zakładzie Stellantis w Hordain, niedaleko Valenciennes w północnej Francji. Jeden z nich to minivan marki Fiat (Ulysse), a drugi to średniej wielkości samochód dostawczy marki Fiat Professional (Scudo). Oba pojazdy, będą produkowane również w wersji BEV (Battery Electric Vehicle) i będą oparte na platformie EMP2. Do 2030 r. samochody niskoemisyjne Stellantis mają stanowić ponad 70% sprzedaży w Europie i ponad 40% w Stanach Zjednoczonych, przy inwestycjach do 2025 r przekraczających 30 mld euro.
Samochód dostawczy będzie dostępny w trzech wersjach: van, kombi i kabina z platformą pod zabudowę, aby spełnić wszystkie wymagania związane z profesjonalnym transportem. Oba pojazdy są oparte na platformie EMP2, której modułowy charakter umożliwia zaspokojenie potrzeb poszczególnych grup klientów, poprzez dostosowanie jej do bardzo różnych modeli i segmentów.
Dwa nowe modele o nazwie Fiat Ulysse i Fiat Professional Scudo wzbogacą ofertę marek z Turynu i będą stanowić kolejny krok w strategii elektryfikacji, zapewniając jak podkreśla producent zeroemisyjne rozwiązanie skierowane do dużych rodzin, rynku pojazdów rekreacyjnych, transportu z kierowcą, profesjonalistów i firm wykonujących zabudowę. Do wersji samochodów z silnikami spalinowymi dołączą innowacyjne modele w 100% elektryczne.
W stronę mobilności bezemisyjnej
Nowa generacja Fiata i Fiata Professional jest odpowiedzią Stellantis na trwające przejście do bezemisyjnej mobilności. Na głównych rynkach zamówienia na Fiata Professional Scudo będzie można składać na przełomie roku 2021 i roku 2022, natomiast Fiat Ulysse będzie dostępny w pierwszym kwartale roku 2022.
W ciągu najbliższych trzech lat proces elektryfikacji samochodów dostawczych obejmie wszystkie produkty i wszystkie regiony, w tym ofertę samochodów dostawczych zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi do końca 2021 roku.
Do 2030 roku samochody niskoemisyjne Stellantis będą stanowiły ponad 70% sprzedaży w Europie i ponad 40% w USA, a inwestycje w elektryfikację i rozwój oprogramowania do 2025 r. wyniosą ponad 30 mld euro.
Źródło: na podstawie Stellantis