Koncern Volvo poinformował, że rozpoczął właśnie produkcję C40 Recharge, najnowszego, w pełni elektrycznego crossovera w zakładzie produkcyjnym w Gandawie w Belgii. W 2022 r. ponad połowę wolumenu produkcji zakładu będą stanowić samochody w pełni elektryczne. C40 Recharge o zasięgu ok. 440 km i akumulatorem o pojemności 78 kWh, jest drugim w pełni elektrycznym samochodem marki Volvo i najnowszym z serii samochodów EV, które zostaną wprowadzone na rynek w najbliższych latach. Do 2030 r. Volvo Cars zamierza sprzedawać wyłącznie samochody w pełni elektryczne. Do 2040 r. firma zamierza również stać się przedsiębiorstwem neutralnym klimatycznie.
Fabryka w Gandawie, jeden z największych zakładów firmy, jest pionierem w dążeniu Volvo Cars do całkowitej elektryfikacji. Produkuje również XC40 Recharge, w pełni elektryczną wersję wielokrotnie nagradzanego kompaktowego SUV-a Volvo i pierwszy w pełni elektryczny model Volvo Cars.
Reprezentacja przyszłości
Volvo Cars znacznie zwiększa moce produkcyjne w odniesieniu do samochodów elektrycznych w swoim zakładzie w Gandawie do 135 000 samochodów rocznie, i już teraz oczekuje się, że w 2022 r. ponad połowę wolumenu produkcji zakładu będą stanowić samochody w pełni elektryczne.
– C40 Recharge to samochód, który reprezentuje naszą przyszłość. Nasze działania produkcyjne i bliska współpraca z dostawcami są kluczowe dla osiągnięcia naszych przyszłych celów w zakresie elektryfikacji i neutralności klimatycznej. Nasz zakład w Gandawie jest przygotowany na całkowicie elektryczną przyszłość i będzie ważną częścią naszej globalnej sieci przemysłowej w nadchodzących latach – powiedział Javier Varela, wiceprezes ds. operacji przemysłowych i jakości w Volvo Cars.
C40 Recharge jest najnowszą drogą do celu Volvo Cars w zakresie bezemisyjnej przyszłości. W najbliższych latach firma wprowadzi na rynek kilka dodatkowych modeli elektrycznych, a jej ambicją jest, aby do 2025 r. 50 proc. globalnej sprzedaży stanowiły samochody w pełni elektryczne, natomiast do 2030 r. wyłącznie elektryczne.
Dostępny w online
C40 Recharge, przełomowy samochód dla nowej strategii handlowej marki, jest dostępny online na stronie volvocars.com na wybranych rynkach na całym świecie. Klienci mogą składać zamówienia samodzielnie w zaciszu własnego domu lub skorzystać z pomocy sprzedawcy.
Odbierając nowy model C40 Recharge, klienci będą mogli skorzystać z praktycznej oferty Care, obejmującej takie elementy jak serwis, gwarancja, pomoc drogowa, a także ubezpieczenie i opcje ładowania w domu, jeśli są dostępne.
Model C40 Recharge łączy w sobie zalety samochodu typu SUV, jest jednak niższy i bardziej elegancki. Tył modelu C40 Recharge charakteryzuje się efektowną stylistyką, która współgra z obniżoną linią dachu, natomiast nowa linia przodu zapowiada nowe oblicze elektrycznych samochodów Volvo, obejmujące reflektory z najnowocześniejszą technologią pikselową.
We wnętrzu C40 Recharge klienci znajdą wysokie siedzenie, które preferuje większość kierowców Volvo, a ponadto model ten jest dostępny w unikalnych kolorach i stylach. Jest to również pierwszy model Volvo całkowicie pozbawiony elementów skórzanych.
Rozrywkowy system
Podobnie jak XC40 Recharge, C40 Recharge jest wyposażony w jeden z najlepszych systemów informacyjno-rozrywkowych na rynku, opracowany wspólnie z Google i oparty na systemie operacyjnym Android. Zapewnia on konsumentom wbudowane aplikacje i usługi Google, takie jak Google Assistant, Google Maps czy Google Play.
Nieograniczona transmisja danych umożliwia doskonałą łączność, ponadto model C40 Recharge jest przystosowany do otrzymywania automatycznych aktualizacji bezprzewodowo. Oznacza to, że po opuszczeniu fabryki będzie nieustannie ulepszany i zawsze na czasie.
Napęd składa się z dwóch silników elektrycznych, jednego na przedniej i jednego na tylnej osi, zasilanych z akumulatora o pojemności 78 kWh, który można szybko naładować od 10 do 80 proc. w ciągu około 40 minut. Jego przewidywany zasięg wynosi około 440 km.
Źródło: na podstawie Volvo Cars